اطلاعات گوشی آیفون 14 فاش شد

اپل تنها تا چند ماه دیگر گوشی آیفون 14 خود را به بازارعرضه می‌ کند. اما گزارش‌های بدست آمده، حاکی از آن است که اپل نسبت به تولیدات سال های اخیر سنت شکنی کرده و دوربین های جلوی آیفون را ارتقا داده تا تصاویر بهتری در تماس‌های ویدیویی زوم و سلفی‌ها ارائه بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.


Kuo تحلیل گر اپل در توئیتر اعلام کرد، دوربین جلوی چهار مدل جدید آیفون 14 که در نیمه دوم سال 2022 وارد بازار می شود، احتمالاً در قسمت های AF (فوکوس خودکار)، دریچه دیافراگم f/1.9 (در مقایسه با FF (فوکوس ثابت) آیفون 13 و f/2.2 ارتقا یافته است. حتما برای شما سوال پیش آمده که این مشخصات به چه معناست؟!
پشتیبانی از فوکوس خودکار و عددی که کنار f قرار می گیرد هر چه پایین‌تر باشد، می‌تواند جلوه عمق و دید بهتری را برای سلفی یا حالت پرتره ایجاد کند. علاوه بر این، فوکوس خودکار می‌تواند کیفیت تصاویر را در زمان FaceTime، تماس ویدیویی و پخش زنده افزایش بدهد.
با عرضه دوربین‌های اندرویدی با دوربین‌های جلوی عالی، اپل مدت‌هاست در این زمینه نسبت به رقبای خود عقب افتاده بود.به عنوان مثال، دوربین جلوی فعلی آیفون 13 دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 است. این همان دوربین گوشی های آیفون 12 و آیفون 11 قبل از آن می باشد. به همین دلیل تفاوت چندانی با مدل قبلی خود ندارد.

حالا بر اساس گزارش های بدست آمده، اپل برای اولین بار دوربین 48 مگاپیکسلی را به آیفون اضافه کرده و بنابراین، آیفون بعدی قرار است کیفیت دوربین خود را بیشتر از یک نرم افزار ارتقا دهد.
اپل در محصولات قبلی خود معمولاً برای ارتقا کیفیت عکاسی در کنار نرم افزار، به سخت افزار هم متکی است. حضور تراشه A15 باعث شد حالت پرتره در دوربین گوشی آیفون XR و دوربین iPhone SE به خوبی با دوربین‌های اندروید رقابت کند. از طرفی، عملکرد فوق العاده سخت‌افزاری دوربین آیفون 13 به سبک‌های عکاسی اپل در آیفون 13 کمک کرده تا با گوگل و سامسونگ مطابقت داشته باشد. اما از معایب آن رزولوشن مناسب نسبت به تلفن‌های اندرویدی است. بله، همیشه تعداد بیشتر پیکسل به معنای دوربین بهتر نیست، اما به آن می تواند کمک زیادی کند.

مگاپیکسل تنها چیزی نیست که اپل امسال به دنبال افزایش آن در دوربین گوشی های آیفون باشد. انتظار می‌رود که این شرکت پس از عملکرد ضعیف آیفون 12 مینی، عرضه‌های آیفون مینی را متوقف کند. اطلاعات جدیدی که در رسانه‌های اجتماعی چینی مبنی بر ارائه آیفون 14 و آیفون مکس منتشر شده، این موضوع را تایید می کند.
با توجه به اینکه اندازه استاندارد گوشی های اندرویدی حدود 6.4 تا 6.7 اینچ می باشد، برای اپل منطقی است که سایز آیفون ارزان قیمت خود را بزرگتر کند. زیرا برای کسانی که از آیفون به‌عنوان رایانه استفاده می‌کنند، داشتن یک صفحه بزرگ‌تر برای کار و بازی جذاب تر است. با توجه به افزایش اندازه آیفون SE در سال آینده، اپل مطمئناً به تولید محصولات متنوع وبزرگتر متمرکز خواهد شد.

 


چاپ