احتمال عرضه نشدن آیفون تاشو اپل در سال 2022

تاشوها امروزه در همه جای دنیای اندروید وجود دارند. هرشرکتی که باشد از سامسونگ گرفته تا هوآوی گرفته تا آنر و اوپو در حال ساختن آن هستند. با این حال، با وجود همه اینها، اپل هیچ حرکتی انجام نداده است که نشان دهد به بازار خواهد پیوست. این هفته اپل یکی از عقب مانده ترین محصولات خود را در آیفون SE معرفی کرد. بررسی هایی صورت گرفته تا بتوان پیش بینی کرد که آیفون تاشو ممکن است چگونه به نظر برسد، اما این احتمال وجود دارد که اپل اصلاً آن را عرضه نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عرضه شدن این محصول تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.


Apple Watch Concept Renders iDrop News 1
تاشوها به عنوان یک مفهوم کاملاً جذاب هستند. در بازاری که همه گوشی‌های هوشمند کم و بیش یکسان هستند، خرید گوشی هوشمندی که می‌تواند یک گوشی هوشمند و تبلت باشد بسیار هیجان‌انگیز است. با دادن اعتبار در جایی که اعتبار لازم است، تاشوها نیز راه طولانی را طی کرده اند. در حالی که چند تاشو اول خود را شکننده نشان دادند، دستگاه‌های مدرن مستحکم، هیجان‌انگیز هستند و فروش بیشتری نسبت به قبل دارند. تقریباً اپل لازم است قبل از اینکه همه رقبای اندرویدی خود با دستگاه های پیشرفته تر خود از آن پیشی بگیرند، وارد این بازار شود.
زمان هست

با این حال، نگاه کردن به اعداد داستان متفاوتی را نشان می دهد. در بازار پریمیوم که در آن تاشوها زندگی می کنند، این اپل است که برتری می یابد. مطمئناً، گوشی‌های سری S سامسونگ هیجان‌انگیز هستند، و Z Fold و Z Flip بهتر از همیشه بنظر می رسند، اما از نظر فروش، با آیفون‌های اپل قابل مقایسه نیستند. این یک خط تولید است که شامل هفت گوشی از 10 گوشی هوشمند برتر فروخته شده در سال 2021 است که سه گوشی دیگر را دستگاه های ارزان قیمت تشکیل می دهند. اپل نیازی به انجام کاری ندارد بلکه این سازندگان تاشو هستند که باید خود را در مقابل اپل ثابت کنند.
مارتا پینتو، مدیر ارشد تحقیقات IDC، در مصاحبه با Digital Trends گفت: «در مجموعه سخت افزاری فعلی، اپل آیپد مینی را در نظر بگیرید که صفحه نمایش کمی بزرگتر از سامسونگ مدل Z Fold 3 دارد، بنابراین ظاهراً دلیلی برای شروع وجود ندارد. اما در زمینه تاشو هنوز در مراحل ابتدایی خود است و به «پرورش» زیادی نیاز دارد . IDC پیش‌بینی می‌کند که دسته تاشو با نرخ رشد ترکیبی سالانه 69.9 درصد [در چند سال آینده، 2020-25] رشد خواهد کرد، بنابراین با کاهش قیمت فناوری با کاهش ظرفیت تولید، بازار احتمالاً به وجود خود ادامه خواهد داد و رشد خواهد کرد. بهبود و برندهای بیشتری فرصت رقابت در آن بخش را پیدا می کنند. در حال حاضر، این روند مبتنی بر عرضه است، عمدتاً توسط سامسونگ هدایت می شود و رقبایی که می خواهند این بخش را شکست دهند باید تلاش زیادی برای ایجاد این دسته از ابتدا انجام دهند. علاوه بر این، نیاز به سرمایه‌گذاری در فروش دارند: قرار دادن دستگاهی که در یک منطقه خاکستری بین دسته‌ها (تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها) قرار می‌گیرد، برندها را ملزم می‌کند تا زاویه مناسبی را پیدا کنند.

microsoft surface pro 6 review 22 2 768x768شکل 1 سری Surface Pro مایکروسافت یکی از فاکتورهای محبوبی است که اپل به نفع تاشوهای سنتی تر از آن اجتناب کرده است.


با توجه به نقطه نظرات پینتو، این اولین باری نیست که اپل از ایجاد یک فاکتور در حد متوسط جلوگیری می کند. در اواسط دهه 2010، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های قابل تبدیل مانند سرفیس مایکروسافت ظاهراً همه جا بودند. مایکروسافت نه تنها سرفیس پرو و سرفیس RT خود را داشت، بلکه لپ تاپ هایی مانند Dell، HP و حتی سامسونگ نیز لپ تاپ هایی به سبک تبدیل شدنی ارائه کردند. اکنون، تقریباً فقط مایکروسافت یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر به سبک سرفیس می‌سازد، در حالی که بقیه به جلوه گری ظاهری لپ‌تاپ‌های خود بازگشته‌اند. هر چند وقت یک‌ بار، طرح‌های لپ‌تاپ جدید ظاهر می‌شوند.
نمایشگرهای تاشو و منحنی در بازار چیز جدیدی نیستند [ال جی را به خاطر دارید؟] و تاکنون هیچ یک از آن آزمایش ها انجام نشده است. اپل به انجام حرکات استراتژیک غیر قابل اطمینان معروف نیست، بنابراین تنها دو گزینه وجود دارد: یا اپل در حال کار بر روی محصولی است که دسته بندی ها را برای همیشه مختل می کند (مانند آیفون) یا منتظر خواهد ماند تا فناوری و بازار به بلوغ برسد و آن را با عنوان بهترین دستگاه در این رده زمانی که شرایط بازار آماده باشد، بیاورد.” پینتو گفت. تغییر تمرکز شرکت به خدمات با ارزش افزوده در بالای دستگاه‌ها واضح است، و بنابراین [احتمالاً] شاهد آمدن برندهای دیگر به آن بازار خواهیم بود که مشتاق هستند «اولین» باشند.در حالی که اپل همان کاری را که می‌کند انجام خواهد داد به معنای دیگر بهترین کار را انجام می دهد: با کار کردن مخفیانه بر روی پس زمینه، صنعت را به زیبایی تمام دچارمختل می کند.

رویکرد انتظار و دید


با این حال، در همان زمان، گزارش‌هایی مبنی بر آزمایش اپل تاشو یا ثبت اختراع آن وجود دارد که برخی از آن‌ها سال 2025 را برای عرضه آیفون تاشو در نظر می‌گیرند. آیا این بدان معناست که اپل واقعاً آماده است تا آیفون فولد یا آیفون فلیپ را با وجود همه دلایلی که برای عرضه وجود دارد، نباید عرضه کند؟ Avi Greengart از طریق ایمیل به Digital Trends گفت: «اپل اساساً در زمینه شکل‌گیری محافظه‌کار است. محصولاتی را برای حل مشکلات خاص کاربران معرفی می‌کند، نه فقط به این دلیل که فناوری نمایشگر جدیدی وجود دارد که می‌تواند از آن استفاده کند. اپل علاوه بر آن خوشحال است که چندین دستگاه را به شما می‌فروشد که نیازهای متفاوتی را برآورده می‌کنند، نه اینکه آنها را در یک ابردستگاه متحول کننده ترکیب کند که به طور اجتناب‌ناپذیری از نظر دوام یا کاربرد مقرون به صرفه تر خواهد بود. بنابراین، در حالی که اپل امروز بدون شک تلفن‌های تاشو و آی‌پد را در آزمایشگاه‌های خود آزمایش می‌کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که واقعاً آنها را راه‌اندازی کند، به خصوص اگر بتواند تجربیات محاسباتی کاملاً جدیدی را با عینک‌های واقعیت افزوده ارائه دهد.
iphone se 2020 with touch id sensor 768x768شکل 2 قدیمی ترین محصولات اپل همچنان محبوب هستند.


در واقع، همانطور که در مورد لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل و صفحه‌نمایش لمسی دیده‌ایم، اپل اغلب سرسختانه مسیر خود را بدون تغییر ادامه می دهد در حالیکه است که در آن شرکت‌های دیگر مسیرهای جدید و (به جرأت می‌توانیم بگوییم) جالب‌تر را انتخاب می‌کنند. اما در نتیجه نهایی، شرکتی با محصولات به یاد ماندنی و قابل اعتمادتر نسبت به بسیاری از رقبای خود بوده است و این سابقه می تواند بیشتر از فشار خارجی، تصمیمات داخلی را هدایت کند. در پایان، شایان ذکر است که تاشوها هنوز یک بازار خاص هستند که هنوز خود را به افراد عادی ثابت نکرده اند. در حالی که آنها محصولجدید به حساب می آیند اما دیگر بچه جدید این بلوک نخواهند بود.


چاپ