اسکاتلندی ها به دنبال هیولای لخ‌ نس!!

قرار است صدها اسکاتلندی با تشکیل تیم های تجسس به دنبال هیولای لخ‌ نس بگردند!

هیولای دریاچه نس

طب گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از lochness؛ این بزرگترین عملیات تجسس در پنجاه سال اخیر اسکاتلند به حساب می آید. اسکاتلند به علت وجود صخره های بلند، آب و هوای سرد و دامن هایش شهرت جهانی دارد. اما، فقط این نیست! یکی از عجایب دیگر آن، هیولای لخ‌ نس است! احتمالا شما هم مثل من به هیولا اعتقادی ندارید. اما، طبق افسانه های کهن اسکاتلند در آب های شیرین دریاچه Drumnadrochit هیولایی به نام Loch Ness زندگی می کند. اما، طبق دانسته های علمی ما تنها چیزی که در آب های شیرین می تواند وجود داشته باشد، ماهی های قزل آلاست! که البته بی خطر هستند. اما، به نظر می رسد اسکاتلندی ها می خواهند عملیات جستجو برای این هیولای افسانه ای تشکیل دهند. این عملیات قرار است از 26 آگوست شروع شود. این عملیات توسط شرکت توریستی The Loch Ness Centre در دریاچه توریستی Drumnadrochit برگزار می شود.

عملیات جستجو

وب سایت رسمی این شرکت یک دعوت نامه برای همه «شکارچیان هیولا» فرستاد تا خود را برای اجرای این عملیات از 26 آگوست تا 27 آگوست آماده کنند. این داوطلبان باید مراقب هر چیز غیر عادی در سطح آب باشند. آلن، مدیر عامل این شرکت در مورد ایده جدید گفت:"هدف ما علاقه مند کردن نسل جدید به دریاچه است. ایجاد بزرگترین تیم تجسس می تواند توجه افراد زیادی را از سراسر جهان به این منطقه بکر جلب کند."

بر اساس گزارش Live Science، تا این لحظه بیش از 200 نفر برای شرکت در این ماموریت تجسس ثبت نام کرده اند. البته، صدها نفر هم می توانند به صورت مجازی در این عملیات شرکت کنند. بقیه افراد همی می توانند این رویداد را به صورت زنده تماشا کنند.

نقش فناوری های جدید در عملیات تجسس

به نظر می رسد هزینه زیادی برای برگزاری چنین رویدادی در نظر گرفته شده است. تیم های جستجو می توانند از پهپادهای حرارتی، دوربین‌های مادون قرمز برای شناسایی حرکات غیر طبیعی و یک هیدروفون 60 فوتی برای گوش دادن به «صداهای عجیب و غریب» در اعماق دریا استفاده می‌کند. البته افراد می توانند با پرداخت 56 دلار (45 پوند) به ازای هر نفر می توانند به مدت 90 دقیقه سوار کشتی های دریایی شوند.

هیولای دریاچه نس اسکاتلند

البته از لحاظ علمی هیچ مدرکی برای اثبات وجود هیولا، اسب تک شاخ یا پری دریایی وجود ندارد. اما گزارش های زیادی در مورد هیولای لخ‌ نس در طول سالیان گذشته وجود دارد. به عنوان نمونه: خانم آلدی مکی، مدیر وقت هتل Drumnadrochit در سال 1933 یعنی حدود 90 سال پیش گزارش داد که یک جانور ناشناس را در آب های دریاچه نس مشاهده کرده است. اما، بعضی ها اعتقاد دارند سنت کلمبا، 565 سال بعد از میلاد مسیح و در قرن هفتم اولین کسی بود که توانست این حیوان را از نزدیک ببیند. کلمبا ادعا کرد زمانی که این حیوان قصد حمله به یک شناگر را داشت، وارد عمل شد و حیوان نتوانست آسیبی به آن فرد برساند.

تصاویر زیادی از یان هیولای معروف در طول سال های گذشته منتشر شد که به احتمال زیاد همه آنها غیر واقعی هستند. تحقیقاتی که بودجه آن توسط نیویورک تایمز تامین شد، دکتر رابرت اچ راینز سال 1976 یک عملیات جستجوی چند ماهه را رهبری کرد. تیم او با استفاده از دوربین های مخصوص غواصی، بیش از 108000 عکسبرداری کرد و کف دریاچه را وجب به وجب به دنبال اسکلت ها و لاشه های احتمالی هیولای مرموز جستجو کرد. اما، در نهایت نوتانست هیولای نسی را پیدا کند.

هیولای دریاچه نس تاریخچه

سال 1987، یک زیست شناس به نام آدریان شاین که در راه‌اندازی مجدد مرکز تفریحی دریاچه نس مشارکت داشت، عملیات جستجویی را با حضور 20 قایق رهبری کرد، اما باز هم از هیولای نسی اثری پیدا نشد. سال 2019، پروفسور نیل جمل از دانشگاه اوتاگو، یک گروه بین المللی شکار هیولا تشکیل داد. آنها 250 نمونه از DNA حیوانات موجود در آب مانند مار ماهی ها جمع آوری کردند، باز هم اثری از هیولا پیدا نشد.

سال 2003، بی‌بی‌سی از یک گروه محققان خواست تا با استفاده از 600 پرتو سونار و فناوری ناوبری ماهواره‌ای به دنبال این هیولا در دریاچه بگردند. اما، این نقشه هم با شکست مواجه شد. آنها متوجه شدند این هیولا ساخته ذهن گردشگران منطقه بوده است. برای اثبات آن هم، یک ستون هایی در زیر دریاچه مخفی کردند و آن را در معرض دید گردشگران قرار دادند. سپس در همین زمان، ستون حصاری را کمی از سطح آب به سمت بالا حرکت دادند. اکثر گردشگران ترسیده بودند و می گفتند سر یک هیولا را دیده اند. یکی از دلایل تازگی این افسانه، جذب توریست در اسکاتلند است. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان برای دیدن این دریاچه به این کشور سفر می کنند و درآمد زیادی از این راه نصیب اسکاتلند می شود.


چاپ