طرح مفهومی لپ تاپ سامسونگ با نمایشگر تاشو جدا شونده

سامسونگ از طرح مفهومی لپ تاپ با نمایشگر تاشو قابل جداشدن رونمایی کرد(طرحی از تخیل تا واقعیت!)

سامسونگ در حال بررسی مدلهای ظاهری مختلف برای نمایشگرهای تاشو خود است، و در همین راستا چندین طرح مفهومی جدید مبتنی بر فناوری نمایشگر تاشو را در نمایشگاه CES 2022 به تصویر کشیده است، که مواردی چون، لپ‌تاپ تاشو، چند گوشی تاشو دوگانه و یک گوشی کشویی را به نمایش گذاشت.

WIPOces

با این حال، ظاهرا محصولاتی که سامسونگ در CES به نمایش گذاشته است، تنها بخش کوچکی از توانایی استفاده از فناوری صفحه نمایش تاشو به دست آوردهاش میباشد. از قرار سامسونگ طرح‌های عجیب‌ و نامتعارف دیگری را در ذهن دارد، چراکه یکی از این طرح‌ها اخیراً توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است.
طبق گزارشات منتشر شدهWIPO یک «دستگاه الکترونیکی چندتا تاشو» را که توسط سامسونگ طراحی شده است، نشان می‌دهد، که شبیه یک لپ‌تاپ قابل تبدیل با صفحه‌نمایش جداشدنی است(نوت‌بوک قابل تبدیل با نمایشگر جداشدنی) ، تنها با این تفاوت که لپ‌تاپ قابل تا شدن است

WIPOces2

دستگاه چند تاشو سامسونگ با صفحه نمایش جداشدنی
این دستگاه منحصر به فرد تاشو که توسط سامسونگ طراحی شده است دارای دو جزء اصلی است: صفحه نمایش و پایه صفحه کلید است.
مورد هیجان انگیز تبدیل‌شوند‌ه‌ی سامسونگ، به غیر از نمایشگر تاشو این است که پایه کیبوردی دارد که می تواند به دو نیم تقسیم شود. نمایشگر تاشو،که نیمه بالایی دستگاه است در هنگام باز شدن نسبت ظاهری معمولی دارد و از طریق چند لولا به نیمه پایینی متصل می شود.
موضوع عجیب در مورد این لپ تاپ، نیمه پایینی صفحه کلید است، که می تواند به دو قسمت تقسیم شود و هر نیمه دارای باتری و مدارهای ورودی خاص خود هستند، اگرچه تنها نیمی از آنها یک پردازنده و یک میکروکنترلر را پنهان می کند.
در حالت تئوری، این دستگاه تبدیل‌پذیر می‌تواند 4 برابر سطح کوچک‌تری در صورت تا شدن و جدا شدن داشته باشد، بنابراین بسیار جمع‌وجور و حمل آن را آسان می‌کند. و البته، نیمه بالایی آن همیشه می تواند به عنوان یک تبلت بزرگ تاشو بدون صفحه کلید فیزیکی وصل شده استفاده شود.
هیچ تضمینی وجود ندارد که این دستگاه اسرارآمیز چند تاشو سامسونگ چه زمانی عرضه شود، زیرا برنامه های WIPO همیشه به محصولات واقعی تبدیل نمی شوند. با این وجود، این برنامه مطمئناً به ما ایده بهتری در مورد نوع مفاهیمی که سامسونگ در حال بررسی است، می دهد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ