آژانس امنیت ملی آمریکا به مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی می رود!

تهدیدات هوش مصنوعی باعث شد آژانس امنیت ملی ایالت متحده (NSA) تصمیم بگیرد یک واحد مجزا برای مقابله با آن راه اندازی کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از انگجت؛ آژانس امنیت ملی ایالات متحده در حال راه اندازی یک واحد امنیتی جدید به منظور مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی است. به نظر می رسد دولت ایالات متحده می خواهد فناوری مبتنی بر یادگیری ماشین (AI)را در صنایع دفاعی و اطلاعاتی ادغام کند. واحد امنیتی جدید علاوه بر محافظت از کشور در برابر تهدیدات خارجی با منشا این فناوری باید از سیستم های سازمان ها و ارگان های دولتی در برابر کلاهبرداری و خرابکاری محافظت کند. این خبر را پل ناکاسون، مدیر کل آژانس در پنج شنبه گذشته منتشر کرد.

براساس بیانیه ناکاسون، واحد امنیتی جدید زیر نظر مرکز امنیت سایبری فعالیت خواهد کرد. این مرکز قرار است با شرکت های خصوصی و شرکای بین المللی ایالات متحده برای مبارزه با حملات سایبری چین، روسیه و کشورهای دیگر همکاری کند. به نظر می رسد این تصمیم با نفوذ هکرهای چینی از طریق روترهای هک شده به دستگاه‌های دولتی، صنعتی و مخابراتی آمریکا با هدف مداخله دستکاری ر روند انتخابات مرتبط باشد. اگرچه ناکاسون گفت که آژانس هنوز هیچ مدرکی که نشان دهنده تلاش روسیه یا چین برای دستکاری در روند انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده باشد، مشاهده نکرده است. با این حال، در گذشته اتفاقات مشابهی نظیر این رخ داده بود. به همین علت، سازمان جاسوسی سیا قصد دارد یک چت بات مخصوص در اختیار سازمان های اطلاعاتی این کشور قرار دهد. هوش مصنوعی می تواند قدرت هکرها را بیشتر کند. دولت هم سعی دارد اقدامات امنیتی جدیدی برای مقابله با آن اتخاذ کند.

آژانس NSA نیز با انجام تحقیقات فراوان به این نتیجه رسید فناوری هوش مصنوعی مولد می تواند امنیت ملی این کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و بنابراین، تصمیم گرفت یک واحد مجزا برای کنترل آن تاسیس کند. مدیر آژانس اضافه کرد:" این سازمان از طریق بهره‌برداری اطلاعاتی خارجی، توسعه دستورالعمل‌ها، اصول، ارزیابی، روش‌شناسی و چارچوب‌های ریسک در سیستم های امنیت ملی و پایگاه صنعتی دفاعی ما کمک زیادی خواهد کرد و به مرکز کانونی NSA تبدیل خواهد شد. برای رسیدن به اهداف مورد نظر، این گروه با رهبران صنعت، آزمایشگاه‌های علمی، مراکز دانشگاهی، شرکای بین‌المللی و همین طور وزارت دفاع همکاری نزدیکی خواهد داشت."

ناکسون مدیر فعلی آژانس NSA در آینده نزدیک از سمت فرماندهی سایبری ایالات متحده کنار خواهد رفت و جانشین او، ژنرال تیموتی هاف به عنوان مدیر جدید منصوب می شود. ناکسون از سال 2018 این پست دولتی را بعهده داشت و در این مدت عملکرد خوبی داشت.


چاپ