اطلاعات محرمانه سرورهای ادارات پلیس آمریکا منتشر شد!

هکرهای با دستیابی به برنامه SweepWizard شرکت ODIN اطلاعات محرمانه ادارات پلیس آمریکا را منتشر کردند.

شرکت ODIN
بر اساس گزارش سایت تک‌کرانچ، هکرها با دستیابی به اطلاعات سرورهای داخلی برنامه SweepWizard شرکت ODIN Intelligence (ارائه دهنده خدمات به ادارات پلیس ایالات متحده) توانستند به فایل های محرمانه و حساسی مثل طرح های تاکتیکی حملات پلیس، سیستم های نظارت و تشخیص چهره دست پیدا کنند.


نیروهای پلیس ایالات متحده از طریق اپلیکیشن SweepWizard شرکت ODIN عملیات های سراسری خود را در ایالت های مختلف سازماندهی می کند.
این اطلاعات در مورد حملات نیروهای ضربت، گزارش های محرمانه پلیس در مورد مظنونان احتمالی و شرح جرائم آن ها، گزارش های پزشک قانونی در مورد فایل صوتی یک مظنون؛ می شود. این حجم عظیم داده ها، تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که در سرورهای داخلی ادارات پلیس نگه داری می شوند. حالا، ما شاهد انتشار این اطلاعات در فضای مجازی هستیم.


هکرها همچنین کلیدهای محرمانه خدمات وب آمازون شرکت را برای دسترسی به داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری منتشر کردند. آن ها ادعا کردند به علت این که حجم داده‌ها و نسخه‌های پشتیبان شرکت خیلی زیاد است آن ها را به اندازه کوچکتر تقسیم کردند و در فضای مجازی منتشر می کنند.

شرکت ODIN سازنده برنامه هایی مانند SweepWizard است که این برنامه ها را در اختیار ادارات پلیس سراسر ایالات متحده قرار می دهد. این شرکت مجهز به فناوری جدیدی است که به مقامات اجازه می دهد از راه دور محکومان جرائم جنسی را تحت نظر بگیرند. اما ODIN سال گذشته به دلیل ارائه سیستم تشخیص چهره برای شناسایی افراد بی خانمان و استفاده از کلمات تحقیرآمیز در بازاریابی خود، مورد انتقادات زیادی قرار گرفت.

مک کاولی مدیر اجرایی ODIN نسبت به انتشار این اطلاعات از هرگونه اظهار نظر خودداری کرد. اما هک و انتشار اطلاعاتی که در دفتر دادستان کل کالیفرنیا ثبت شده بود را، تأیید کرد.

حافظه پنهان داده‌های ODIN هک‌شده در اختیار شرکت خصوصی DDoSecrets قرار گرفت. این شرکت کل اطلاعات محرمانه فاش شده را با حفظ منافع عمومی جمع آوری می کند. اطلاعاتی مانند حافظه‌های پنهان ادارات پلیس، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های حقوقی و گروه‌های شبه‌نظامی.


اِما بست، یکی از بنیانگذاران DDoSecrets اعلام کرد که این گروه با توجه به وجود حجم زیادی از اطلاعات شخصی در حافظه پنهان ODIN، توزیع حافظه پنهان را تنها محدود به خبرنگاران و بازرسان کرده است. او در مورد این حمله گفت: «هکرها پس از حمله، اقدام به انتشار این پیام با عنوان " همه پلیس های سایبری حرامزاده هستند" کردند.»


چاپ