راه های مقابله با الگوریتم های رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی از تیک تاک گرفته تا توییتر برای استفاده از خدماتی که به کاربران ارائه می دهند هزینه دریافت نمی کنند! در عوض تمام اطلاعات شخصی افراد را در اختیار می گیرند.

بخشی از استراتژی در آن مجموعه داده‌ها از الگوریتم‌هایی سرچشمه می‌گیرد، که بر اساس استفاده قبلی‌تان، تصمیم می‌گیرند چه نوع محتوایی را به شما نشان دهند.( لذا خواهشمندیم جمع آوری داده ها را برای این اپلیکشن ها آسان تر نکنید. )

Social Media

الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی(Social Media ) همیشه در حال تغییر هستند. آنها اطلاعات شما را تجزیه و تحلیل می کنند و محتوایی را به شما ارائه می دهند که فکر می کنند مایل به دیدن آن هستید. نحوه تعامل شما با آن محتوا، الگوریتم را آموزش می‌دهد و پیشنهاداتی را که به شما می‌دهد در ادامه راه تغییر می‌دهد. به همین دلیل، الگوریتم‌ها برای درگیر نگه داشتن شما با برنامه یا سرویس برای مدت طولانی بسیار عالی هستند، اما همچنین به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا پروفایل‌های بهتری از علایق شما بسازند.
مطمئناً، شرکت‌های سوشیال مدیا نمایه‌های کاربران خود را از اطلاعاتی که داوطلبانه ارائه می‌کنند ایجاد می‌کنند. آن‌ها حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید،
اطلاعاتی که در سرویس‌هایشان پست می‌کنید، مکان‌هایی که به اشتراک می‌گذارید، و غیره را جمع‌آوری می‌کنند. اما چه راهی بهتر از ارائه محتوای سفارشی به شما و نحوه تعامل شما با آن‌ها برای فهمیدن اینکه واقعاً شما چه کسی هستید!.(به نظر مترجم: شما را نمی دانم ولی من واقعا از این الگوریتم ها برای شناسایی اینکه کاربر چه کسی هست ،متنفر هستم، چراکه اینگونه به حریم خصوصی کاربر احترام گذاشته نمی شود. من به عنوان یک کاربر با این روش مبارزه می کنم چون برای حریم خصوصی خود ارزش قائلم!)


در اینجا به چند مورد برای مقابله با این الگوریتم ها اشاره میکنیم:


الگوریتم فرضیات را تأیید نمي‌كند
این روزها، معمولاً پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به جای اینکه چیزهایی را که دوست دارید پیدا کنید، به شما محتوا پیشنهاد می‌کنند. برای مثال، وقتی YouTube را باز می‌کنید، کل صفحه مملو از پیشنهادات است که بر اساس سابقه تماشای گذشته شما انجام شد است. این می تواند مفید باشد، اما همچنین می تواند شما را در سایت ها بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا در نظر داشتید نگه دارد.(چیزی که به نفع سئو وبسایت ها است و به ضرر کاربر البته باز هم به نظر مترجم) البته فقط زمان تماشا نیست که به این پلتفرم‌ها مربوط می‌شود. وقتی روی یک ویدیوی پیشنهادی در یوتیوب کلیک می‌کنید، یا با یک پست در صفحه کاوش اینستاگرام تعامل می‌کنید، فرضیات الگوریتم را درباره خود تأیید می‌کنید. این داده ها را می گیرد و نمایه آن را بر شما تقویت می کند. در حالی که رسانه‌های اجتماعی هر حرکت شما را از قبل ردیابی می‌کنند، هر حرکتی که روی یک محتوای پیشنهادی انجام می‌دهید!
بنابراین پیشنهاد میشود، در صورت امکان از تعامل با این محتوای پیشنهادی خودداری کنید. در عوض، محتوایی را که می‌خواهید ببینید، جستجو کنید. اگر چیز جالبی در پیشنهادات پیدا کردید، آن را به صورت دستی جستجو کنید و از آنجا آن را تماشا کنید. اینگونه الگوریتم همچنان از رفتار شما یاد می‌گیرد، اما اگر پیشنهاداتش را بپذیرید، آن‌طور که تمرین می‌کنید، آن را آموزش نخواهید داد.


فیدهای پیشنهادی را در صورت امکان حذف کنید
اگر می توانید، فیدهای خود را طوری تغییر دهید که بر اساس زمانی مرتب شوند، نه بر اساس آنچه که سرویس فکر می کند برای شما جالب تر است. این همان منطق قبلی است .الگوریتم پلتفرم را بیش از آنچه مجبورید آموزش ندهید. با مشاهده و درگیر شدن با محتوایی که وارد می‌شود، پلتفرم ابزارهای زیادی برای تشخیص آنچه به آن علاقه دارید نخواهند داشت، و بنابراین، کمتر به نمایه عمومی شما محتوا اضافه می‌شود.
البته همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی این نوع خوراک را ارائه نمی دهند. TikTok برای ارائه محتوا بر اساس الگوریتم به شما مشهور است. حتی با این وجود، می‌توانید سعی کنید فقط محتوا را از برگه «دنبال کردن» تماشا کنید، که ویدیوها را فقط از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید به شما نشان می‌دهد
فیس‌بوک و توییتر هر دو به شما اجازه می‌دهند پست‌های اخیر را مرتب کنید، نه فید «صفحه اصلی» که الگوریتمی شده است. ممکن است اینستاگرام در حال حاضر فید زمانی نداشته باشد، اما جزو برنامه های آینده این پلتفرم این ویژگی است.


در صورت امکان از پلتفرم‌ها بدون حساب کاربری خود استفاده کنید
این یکی دیگر از توصیه هایی است که مشروط به نحوه عملکرد پلت فرم مورد نظراست. در صورت امکان، به شبکه رسانه اجتماعی مورد نظر اجازه ندهید بداند که شما از خدمات آنها استفاده می کنید. اولین موردی که به ذهن می رسد YouTube است. اگر به سابقه تماشا اهمیتی نمی دهید، می توانید تمام محتوایی را که می خواهید در یک برگه ناشناس خارج شده از سیستم مشاهده کنید، و YouTube راهی برای اتصال آن فعالیت به حساب Google شما نخواهد داشت.(راهی که مترجم همیشه انجام می دهد و موفق بوده است)
همچنین می‌توانید به راحتی بدون حساب کاربری در Reddit مرور کنید. نقاط ضعف در اینجا از دست دادن توانایی شما برای نظر دادن و رای دادن در مورد پست ها و نداشتن یک حساب کاربری با اشتراک های شخصی است. اما اگر می‌دانید قبلاً چه انجمن‌هایی را می‌خواهید بررسی کنید، یا با پیش‌فرض‌های Reddit خوب هستید، مرور بدون ثبت نام به خوبی کار می‌کند.
این راه حل همچنین زمانی خوب است که نمی خواهید الگوریتم را با محتوایی که دوست ندارید آموزش دهید، یعنی زمانی که دوستی برای شما ویدیو می فرستد یا پست هایی را که به نظر آنها خنده دار است، می فرستد. اگر به اندازه کافی روی این موارد کلیک کنید، ناگهان فید TikTok شما مملو از طنز و علایق آنها می شود. (بنابراین مراقب باشید)
در برخی موارد، استفاده از این سرویس‌ها بدون حساب کاربری غیرممکن است، زیرا بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما را ملزم به ورود به سیستم می‌کنند. فیس‌بوک و توییتر تقریباً بدون حساب کاربری غیرقابل استفاده هستند.

از حساب رایتر(جعلی) استفاده کنید
استفاده از یک حساب کاربری «جعلی»، بدون هیچ یک از اطلاعات واقعی شما، راهی عالی برای بهره‌گیری از مزایای این پلتفرم‌ها بدون نگرانی در مورد دریافت مشخصات دقیق کاربر است. مطمئناً، می‌دانید که این شرکتها همچنان در حال تعقیب هر کاری که در پلتفرم‌هایشان انجام می‌دهید، هستند، اما اگر موارد ضروری مانند نام، ایمیل، تاریخ تولد و غیره را به آن‌ها ندهید، تشخیص اینکه شما واقعاً چه کسی هستید برای آنها بسیار سخت‌تر می‌شود.
رایترها برای سایت‌هایی مانند TikTok، Reddit، Instagram و Twitter عالی هستند، فقط این را فراموش نکنید، با این راه حل جنبه‌های اجتماعی رسانه‌های اجتماعی را از دست می‌دهید.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ