اجرای ممنوعیت شدید تجهیزات 5G هواوی توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به صورت جدی تر قصد دارد ممنوعیت شدید تجهیزات 5G شرکت هواوی را در سراسر این قاره به اجرا درآورد.

5g تجهیزات مخابراتی

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح ممنوعیت اجباری در کشورهای عضو است تا آن ها را مجبور کند در تجهیزات مخابراتی خود از تجهیزات چینی استفاده نکنند. بروکسل معتقد است هنوز تعدادی از کشورهای عضو این اتحادیه در حال استفاده از تجهیزات هواوی هستند و این موضوع می تواند مشکل ساز شود.

اتحادیه اروپا در سال 2020 اعلام کرد کشورهای عضو می توانند تجهیزات مخابراتی شرکت های پرخطری مانند هواوی را از لیست خود حذف کنند. اما با وجود فشار واشنگتن برای ممنوعیت کامل تجهیزات شرکت های مخابراتی چینی ، آن ها را ملزم به انجام آن نکرد.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا جمعه گذشته در جلسه ای که با وزرای مخابرات اعضا اتحادیه داشت اعلام کرد:«در حال حاضر، تنها یک سوم کشورهای اتحادیه اروپا ممنوعیت های تجهیزات هوآوی را در مناطق حساس اجرا کرده اند.»

از آنجایی که دستورالعمل ها در سال 2020 از ممنوعیت کمتری برخوردار هستند، اتحادیه اروپا می تواند ممنوعیت اجباری را برای شرکت هایی که به نظر می رسد یک خطر امنیتی محسوب می شوند اعمال کنند. هنوز کشورهایی مانند آلمان، از اجبار کامل آن سرباز می زنند یک منبع دولتی آلمان در ماه مارس گفته بود که آلمان برای رفع نگرانی های امنیتی اتحادیه، در حال بررسی ممنوعیت واردات برخی قطعات از شرکت های چینی Huawei و ZTE در شبکه مخابراتی خود می باشد.


چاپ