افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران واتساپ وب با کد مخفی!

کاربران نسخه وب واتساپ از این پس می توانند با یک کد مخفی به پیام های خصوصی خود دسترسی پیدا کنند.

واتساپ وب اصلی

WhatsApp تلاش می کند سطح امنیت کاربران این پلتفرم را با بهبود رعایت حریم خصوصی آنها افزایش دهد. یکی از نتایج این تلاش ها، اضافه شدن قابلیت کد مخفی به پیام هاست! این ویژگی چه فایده ای دارد؟ کاربران با استفاده از این کد مخفی می توانند به پیام های قفل شده خود دسترسی پیدا کنند. یعنی، پیام های خصوصی آنها در دو لایه امنیتی نگه داری می شود.

این ویژگی بلافاصله بعد از فعال شدن قابلیت Chat Lock در نسخه بتای وب WhatsApp به این پلتفرم اضافه شده است. ویژگی Chat Lock به کاربر این امکان را می دهد که یک سری از پیام های خصوصی را قفل کند. البته این ویژگی قبل از آن به نسخه های آزمایشی اندروید و iOS اضافه شد اما، نسخه وب از این تغییرات جا مانده بود.

به احتمال زیاد پس از پایان مراحل توسعه چت های قفل شده و کد مخفی در نسخه آزمایشی، آپدیت بعدی در دسترس کلیه کاربران قرار می گیرد. طبق اسکرین شاتی که ردیاب واتساپ در وب سایت خود منتشر کرد، آنها برای دسترسی به چت های قفل شده خود باید یک کد مخفی را وارد کنند. هدف اصلی این است که به کاربران اطمینان داده شود مکالمات حساس در قالب یک لایه امنیتی اضافی محرمانه باقی می ماند. تنها راه دسترسی از این دیوار امنیتی، وارد کردن پین کد است!

واتساپ وب کدمخفی

یک کد مخفی می تواند با خود مزایای زیادی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر به دنبال داشته باشد. در واقع لایه حفاظتی دیگر، از دسترسی غیرمجاز به مکالمات حساس به ویژه در محیط‌های عمومی جلوگیری می کند.
حتی اگر کاربران فراموش کنند که از برنامه خارج شوند، چت های خصوصی بدون کد مخفی غیرقابل دسترسی باقی می ماند. این یعنی امنیت بیشتر! این ویژگی برای محیط های اداری که معمولا چند کاربر از یک رایانه به صورت مشترک استفاد می کنند، خیلی مفید خواهد بود. واتساپ قصد دارد این ویژگی را در همه دستگاه های متصل به یک حساب کاربری با هدف افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران عرضه کند. به زودی اطلاعات بیشتری در مورد بسته بروز رسانی بعدی و زمان انتشار این ویژگی در وب سایت رسمی این برنامه منتشر می شود.

طبق گزارش های قبلی، WhatsApp به صورت همزمان مشغول آزمایش یک رابط کاربری جدید برای کاربران نسخه تحت وب است تا تعامل آنها را با برنامه ارتقا دهد. در رابط کاربری اصلاح شده تم های تیره تقویت شده و کاربران می توانند از بین طرح های رنگی مختلف برای تم تیره طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند. این کار، تجربه کاربری را جذاب تر و متناسب با سلیقه ی کاربران می کند. ویژگی بعدی، اضافه شدن برگه ها در نسخه وب است. این کار به بهبود قدرت ناوبری برنامه کمک می کند. به عبارت ساده تر نسخه تحت وب هم مانند نسخه موبایل به برگه ها چت ها، گروه ها، تماس ها و تنظیمات مجهز می شوند. این برگه ها، قدرت ناوبری در برنامه را آسان تر و سریع تر می کنند. البته آپدیت بعدی فقط محدود به نسخه تحت وب نمی شود! نسخه موبایل هم دست خوش تغییرات جدیدی مانند تب Status یا وضعیت جدید، اشتراک گذاری سریع فایل ها در نسخ اندروید و فعال شدن ارسال/دریافت پیام های چند پلتفرمی طبق قانون جدید اتحادیه اروپا خواهد شد.


چاپ