توقف اخراج مهاجران ایالات متحده به دلیل کووید-19

ایالات متحده سیاست همه‌گیری را که به مهاجران اجازه می‌دهد به‌سرعت به دلیل نگرانی در مورد گسترش کووید-19 اخراج شوند، متوقف خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

covid

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) روز جمعه اعلام کرد که سیاست معروف به عنوان 42 پس از بیش از دو سال در 23 ماه مه پایان می یابد.

اخراج عنوان 42 عبارت است از اخراج افرادی توسط دولت ایالات متحده که اخیراً در کشوری بوده اند که در آن یک بیماری مسری وجود داشته است. اگر CDC متوجه شود که این بیماری واقعاً یک تهدید است، می‌تواند با تأیید رئیس‌جمهور، ورود آنها را به کشور برای جلوگیری از خطر موقت ممنوع کند.

با هدف جلوگیری از انتشار ویروس در مراکز نگهداری مهاجران، سیاست ترامپ دو بار توسط رئیس جمهور جو بایدن تمدید شد.

بیش از 1.7 میلیون نفر تحت این سیاست اخراج شده اند.آقای بایدن از طرف حزب خود برای پایان دادن به این فرمان بحث‌برانگیز تحت فشار قرار گرفته بود، و منتقدان استدلال می‌کردند که مزایای آن برای سلامت عمومی بیشتر از آسیب به حقوق مهاجران نیست.

این قانون که توسط رئیس جمهور سابق ترامپ در مارس 2020 تصویب شد، به مقامات ایالات متحده اجازه می دهد تا مهاجرانی را که به دنبال پناهندگی هستند، بدون اینکه فرصتی برای طرح پرونده خود داشته باشند، اخراج کنند و تنها کودکان و برخی خانواده ها معاف هستند.

اگرچه آقای بایدن در زمان ریاست جمهوری متعهد شده بود که سیاست‌های مهاجرتی دوران ترامپ را معکوس کند، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تحت دولت او عنوان 42 را در آگوست 2021 و بار دیگر در ژانویه به ترتیب به دلیل انواع دلتا و اومیکرون تمدید کرد.

روز جمعه، CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها )گفت که با توجه به چشم انداز سلامت عمومی فعلی و مطلوب تر و پس از مشورت با وزارت امنیت داخلی (DHS) آماده است تا این سیاست را لغو کند.

DHS گفت :"پس از در نظر گرفتن شرایط فعلی بهداشت عمومی و افزایش در دسترس بودن ابزارها برای مبارزه با کووید-19 (مانند واکسن ها و داروهای بسیار موثر)، مدیر CDC تشخیص داد که دستور تعلیق حق ورود مهاجران به ایالات متحده دیگر ضروری نیست. "

مدافعان حقوق مهاجرت این اقدام را تحسین کردند. پرامیلا جایپال، نماینده دموکرات کنگره، گفت که" اعلامیه روز جمعه یک روز مهم برای فعالان حقوق مهاجران، مهاجران و پناهندگان در همه جا بود"، در حالی که مراد آواده از ائتلاف مهاجرت نیویورک آن را یک اقدام "مدت‌ها به تاخیر افتاده" خواند.

با این حال، جمهوری خواهان - و برخی از دموکرات ها - هشدار دادند که لغو عنوان 42 می تواند منجر به افزایش مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک شود.

جیمز کومر، نماینده جمهوری خواه کنگره کنتاکی، این اقدام را "بی پروا" خواند و سناتورهای دموکرات مارک کلی و کیرستن سینما، از ایالت مرزی آریزونا، گفتند که در مورد طرحی برای رسیدگی به درخواست های مهاجران در مرز تردید دارند.

مدیر DHS روز جمعه گفت که "آژانس او یک استراتژی برای مدیریت هرگونه افزایش احتمالی در تعداد مهاجرانی که در مرز با آنها مواجه شویم را دارد."


چاپ