تمام تولیدات شرکت های تایوانی در چین متوقف شد

بیشتر شرکت‌های تایوانی می‌گویند که محدودیت‌های کووید در شرق چین، تمام تولیدات آنها را کاملا متوقف نمود. حداقل 11 شرکت تایوانی، که عمدتاً سازنده قطعات الکترونیکی هستند، روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند که اقدامات کنترلی دولت برای جلوگیری از شیوع کووید-19 در شرق چین باعث بروز اختلالات در زنجیره ی تامین و در نتیجه توقف تولید شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پاسان مطلب با های فن تک همراه باشید.

 

taiwn 1چین از اواخر ماه مارس، شانگهای را تحت قرنطینه شدید قرار داده و شهرکونشان نیز اعمال محدودیت‌ها را برای کنترل بزرگترین شیوع کووید-19 در این کشور از زمان کشف کرونا در اواخر سال 2019 در شهر ووهان تشدید کرده است.

شرکت‌های جهانی، از سازنده تلفن‌های همراه گرفته تا سازندگان تراشه، برای تولید خود به‌شدت به کشورچین و آسیای جنوب شرقی وابسته هستند و پس از همه‌گیری ویرانگر کووید، زنجیره‌های تامین خود را متنوع کردند.

یکی از شرکت‌های تایوانی که گزارش خود را به بورس اعلان کردند، شرکت Asia Electronic Material Co Ltd (4939.TWO) بود که سازنده قطعات لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه و دوربین‌های دیجیتال می باشد.
این شرکت گفت که کارخانه خود در کونشان تا سه شنبه آینده تعطیل خواهد بود و تعیین میزان خسارت ناشی از این تعطیلی تا چه میزان خواهد بود، بسیار دشوار است.

شرکت EFUN Technology با مسئولیت محدود (3523.TWO)، که قطعات نمایشگرهای کریستال مایع را تولید می کند، گفت که کارخانه آن در نزدیکی سوژو نیز تا روز سه شنبه تعطیل خواهد بود و زمانی که دولت مجوز دهد فعالیت خود را از سر خواهد گرفت، هرچند اضافه کرد که میزان خسارت را فعلا محاسبه نکرده است.

چندی قبل نیز، شرکت Pegatron تایوان (4938.TW) که آیفون‌های اپل را مونتاژ می‌کند (AAPL.O)، روز سه‌شنبه اعلام کرد به دلیل پروتکل‌های سختگیرانه دولت برای COVID-19، فعالیت کارخانه‌های خود در شهرهای شانگهای و کونشان را به حالت تعلیق درآورده است.
بر اساس گزارش کمیسیون نظارت مالی تایوان، تا 7 آوریل، ازمجموع 161 شرکت تایوانی فهرست شده که گزارش دادند فعالیت آنها در شانگهای و کونشان متوقف شده است، 41 مورد از آنها تولید کننده قطعات الکترونیک هستند.

مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities(شرکتی است که خدمات مدیریت سرمایه گذاری را ارائه می دهد.) گفت: «در بهترین سناریو، از سرگیری کامل تولید ممکن است تا اواخر آوریل یا اوایل ماه مه امکان‌پذیر نباشد.»

براساس تحلیل TrendForce(یک شرکت بین المللی در زمینه ارائه اطلاعات عمیق بازار و خدمات مشاوره حرفه ای برای مشتریان در طیف متنوعی از صنایع است. )، مسائل مربوط به کارکنان، لجستیک و حمل و نقل، تولیدکنندگان را مجبور می کند، به سختی نیازهای خطوط تولید را برآورده کنند که این کار احتمال عدم تطابق قطعات را نیز افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش TrendForce، افزایش محموله‌ها و تقاضا برای مواد پس از لغو قرنطینه‌ها نیز می‌تواند مقامات گمرکی را با مشکل مواجه کند و باعث تأخیر احتمالی تحویل شود.

تبعات آن حتی می تواند در میزان تقاضا برای محصولات آیفون را نیز تحت تأثیر قرار دهد زیرا مصرف‌کنندگان سرمایه‌شان را از تلفن‌ها و گجت‌ها به سمت لوازم ضروری روزمره هدایت می‌کنند.

شرکت پگاترون تایوان گفت که از سرگیری کار دو کارخانه این شرکت، بستگی به مجوز از سوی دولت دارد.

این شرکت گفت که ارتباط نزدیک خود را با مشتریان و تامین کنندگان حفظ خواهد کرد و با دولت های محلی برای از سرگیری کار در اسرع وقت "همکاری فعال" می کند.
بزرگ ترین شرکت تایوانی فاکسکان (2317.TW)، که بزرگترین سازنده لوازم الکترونیکی جهان است و مسولیت تولید آیفون‌ها را در چین دارد ماه گذشته اعلام کرده بود؛ عملیات تولید آن در شهر جنوبی شنژن به دلیل شیوع COVID-19 دچار اختلال شده است.


چاپ