قیمت کیا سونت اعلام شد: ارزان ترین خودروی لاکچری کیا

شرکت کوشا خودرو یکی از واردکنندگان خودروهای خارجی، قیمت خودروی هاچ بک کیا سونت را اعلام کرد.

کیا سونت

شرکت کوشا خودرو بعد از اعلام قیمت خودروی شاسی بلند کیا سلتوس، امروز قیمت نهایی کیا سونت را اعلام کرد. این خودرو در حال حاضر دو میلیارد و 166 میلیون قیمت دارد. البته این قیمت با احتساب عوارض مالیات و هزینه های شماره گذاری در نظر گرفته شده است. اگر قیمت این خودروی هاچ بک را بخواهیم برای مشتریان داخلی به دلار تبدیل کنیم، ایرانی ها بابت آن باید حدود 43 هزار دلار بپردازند یعنی چیزی حدود سه برابر قیمت های جهانی آن!!! قیمت کیا سونت در بازارهای جهانی کمتر از 13 هزار دلار است.

 

براساس گزارش های فن تک؛ خودروی کیا سورنت به پیشرانه 1.5 لیتری، قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر مجهز است. شرکت های خودروسازی کیا و هیوندای معمولا از این نوع پیشرانه برای خودروهای رده اقتصادی استفاده می کنند. هاچ بک کیا دارای گیربکس تمام اتوماتیک CVT است که وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بعهده دارد. بنابراین، توانایی بیراهه نوردی را ندارو

چه مزایایی نصیب مصرف کننده می شود؟

بزرگترین فایده ای که کیا سونت می تواند برای مصرف کننده یا خریدار داشته باشد، مصرف سوخت پایین آن نسبت به کراس اوورهای هم رده خود است. شتاب خودرو در عرض 1.25 ثانیه از حالت صفر به 100 می رسد. امکانات دیگر آن عبارتند از تهویه مطبوع دستی، سانروف، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، دو کیسه هوا، فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور دنده عقب و دوربین عقب.

با قیمت فضایی که خودروی جدید کیا دارد، تعداد مشتریانی که توانایی خرید آن را داشته باشند محدود هستند. مصرف کنندگان می توانند با پرداخت پول کمتر خودروهایی بخرند که نسبت به کیا سونت قوی تر، ارزان تر و بزرگتر باشند. افرادی که در حال حاضر یکی از خودروهای کیا پیکانتو، هیوندای i10 و هیوندای i20 را دارند، به احتمال زیاد از خریداران محصول جدید کیا خواهند بود.


چاپ