«Apple Car» به یادگیری ماشین مجهز میشود

اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از یادگیری ماشینی(ML) بر روی"Apple Car" است.

چراکه پردازنده‌های فعلی این خودرو به اندازه کافی سریع نیستند تا بتوانند به‌طور مستقل تصمیمات کلیدی رانندگی را بدون این فناوری بگیرند.
پیش از این از زمانی که جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی این شرکت، مسئولیت این کار را بر عهده گرفت انتظار می رفت که اپل از یادگیری ماشینی (ML) بر روی " Apple Car " استفاده کند.
ولی اکنون، یک حق ثبت اختراع که به تازگی فاش شده است، نحوه استفاده از ML و همچنین چرایی نیاز به آن را توضیح می دهد که با اندازه‌های مختلف به وسیله یادگیری تقویتی اقدام به ارزیابی فضاهای ماشین می کند.

46899 91409 000 lead Apple Car xl

هرچند تمام این موارد به این بستگی دارد که چگونه تصمیمات گرفته شده در فرمان صورت گرفته است چرا که این بسیار مهم است و یک تصمیم درست در مورد، مثلاً تغییر خط یا اجتناب از برخورد، در صورتی که به سرعت به اندازه کافی کامل نشود، می‌تواند کشنده باشد.
پتنت می‌گوید: «تا همین اواخر، به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار موجود، بدون راهنمایی انسان حداکثر سرعتی که در محاسبات برای تجزیه و تحلیل جنبه‌های مربوط به محیط خارجی خودرو می‌توانست انجام شود، برای فعال کردن تصمیم‌های ناوبری غیر ضروری کافی نبود. » (به نظر می رسد عبارت "تا همین اواخر" به این معناست که سخت افزار و نرم افزار در حال بهبود هستند. )
وی ادامه می دهد: «حتی با وجود پردازنده های سریع، حافظه های بزرگ و الگوریتم های پیشرفته امروزی، تصمیم گیری به موقع و معقول... در مورد محیط خودرو، همچنان یک چالش مهم محسوب می شود».
این حق اختراع در مورد پیچیدگی تصمیم گیری مستقل صحبت می کند که نه بر فرضیات بیش از حد بدبینانه و نه بر فرضیات بیش از حد خوش بینانه استوار است. اینگونه احتمال می رود خودروها بتوانند خودشان رانندگی کنند، اما هرگز به تنهایی رانندگی نخواهند کرد .
به علاوه دنیای واقعی بسیار آشفته‌تر از هر محیط آزمایشی است، بنابراین اپل همچنین خاطرنشان می‌کند که تصمیمات رانندگی مستقل حتی زمانی که «داده‌های ناقص یا پر سر و صدا» وجود داشته باشد، باید اتخاذ شود.
بیش از 17000 کلمه، در این پتنت موقعیت‌هایی را توصیف می‌کند که مربوط به "فضای عمل" خودرو است. این زمان و مسافتی است که خودرو باید در آن تصمیمات خود را اتخاذ کند.
پتنت ادامه می‌دهد: «در برخی ایالت‌ها، مانند زمانی که وسیله نقلیه در یک بزرگراه مستقیم و تقریباً خالی و بدون پیچیدن برای چندین کیلومتر یا مایل حرکت می‌کند، تعداد اقداماتی که باید ارزیابی شوند ممکن است نسبتاً کم باشد؛ وقتی وسیله نقلیه به یک تقاطع شلوغ نزدیک می شود، ممکن است تعداد اقدامات بسیار بیشتر باشد.»
در حق ثبت اختراع برای مثال، نمونه‌های متعدد یا اجرای یک مدل یادگیری تقویتی ممکن است در وسیله نقلیه برای به دست آوردن معیارهای ارزشی مربوطه برای اقدامات استفاده شود، و در جایی معیارهای ارزش ممکن است، برای انتخاب عمل مورد استفاده قرار گیرد.
این حق ثبت اختراع به دو مخترع به نام‌های مارتین لوین و پکا تاپانی رایکو تعلق گرفته است.
کارهای مرتبط قبلی لوین شامل حق ثبت اختراع برای یک «برنامه‌ریز رفتار» برای یک وسیله نقلیه، یک سیستم تصمیم‌گیری مستقل دیگر است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ