آخرین تست آزمایشی هوش مصنوعی Adobe: تبدیل موسیقی به متن

شرکت Adobe مشغول انجام آخرین تست آزمایشی هوش مصنوعی جدید خود است. کاربران با کمک این ابزار می توانند موسیقی را به متن تبدیل کنند.

موسیقی به متن

هنوز زمان انتشار عمومی نسخه اصلی هوش مصنوعی جدید Adobe اعلام نشده است. اما، به نظر می رسد به مراحل تست نهایی آن نزدیک تر شده ایم. طبق گزارش شرکت سازنده قرار است از این ابزار در نرم افزار فتوشاپ استفاده شود. Adobe's Project Music GenAI Control که از آن به عنوان «یک ابزار تولید و ویرایش موسیقی مولد» یاد می شود می تواند هر نوع صدا یا موسیقی را به پیام های متنی تبدیل کند.

این هوش مولد براساس فناوری مبتنی بر Firefly توسعه یافته و از ابزارهای مشابه هوش مصنوعی نظیر Google's MusicLM بهتر عمل می کند. با کمک این فناوری کاربران دیگر مجبور نیستند برای ویرایش فایل های خروجی خود از برنامه هایی مانند Pro Tools، Logic Pro یا GarageBand استفاده کنند.

شرکت Adobe با اشاره به این موضوع در وبلاگ عمومی نوشت:"به جای قطع دستی موسیقی های موجود برای ایجاد ورودی، خروجی و صدای پس زمینه Project Music GenAI Control می تواند به کاربران کمک کند جای استفاده از قطعات موسیقی از پیش ضبط شده، قطعات مورد نیاز خود را به صورت خودکار ایجاد کنند. این پروژه قرار است به کاربران در حل مشکلاتی که در جریان کار آنها وجود دارد، کمک کند."

شرکت توصیه می کند که بهتر است کاربران ابتدا با ورودی‌های متنی مانند "راک قدرتمند"، "رقص شاد" یا "جاز غمگین" شروع کنند. البته آنها به مرور قادر خواهند بود فرمان‌های بیشتری را وارد کنند. از کارهای دیگری که با این ابزار می شود انجام داد عبارتند از سرعت، ساختار و تکرار فایل موسیقی را تنظیم کنند، شدت و طول آن را افزایش دهید یا کل بخش‌ها را دوباره با هم ترکیب کنند. طبق ادعای سازنده کاربران حتی می توانند صدا را بر اساس ملودی اصلی تغییر دهند.

شاید شما هم مثل من برای یک لحظه فکر کنید که این ابزار برخلاف قانون کپی رایت عمل می کند. اما، اینطور نیست. شرکت Adobe اعلام کرده است که موسیقی تولید شده با استفاده از این ابزارهای جدید برای استفاده تجاری خطری ندارد. به خاطر این که، محتوای تولید شده با کمک هوش مصنوعی با برچسب مشخصی نمایش داده خواهد شد تا کابران بدانند این اثر خلاقانه متعلق به کیست. از جنبه های خوب این ابزار باید گفت که آنها فقط صدا تولید نمی کنند بلکه، قادرند فایل صوتی را به گونه ای تغییر دهند تا در نرم افزار فتوشاپ قابل استفاده باشند.

نیکلاس برایان، یکی از محققان شرکت Adobe در مورد محصول جدید می گوید: "این یک نوع کنترل در سطح پیکسل برای فایل های موسیقی است." ادوبی این پروژه را با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو و دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون انجام داده است. Project Music GenAI Control طبق گفته ادبی در مراحل تست نهایی قرار دارد. ویدیویی که با موضوع معرفی ابزار جدید منتشر شد، قسمتی از رابط کاربری برای مصرف‌کننده نمایش داده نشد. اما به احتمال زیاد در آینده نزدیک، این ویژگی به مجموعه Creative Cloud Adobe اضافه خواهد شد.


چاپ