ChatGPT مکالمات شما را به خاطر می سپارد!

OpenAI تصمیم گرفته تغییرات جدیدی در چت بات معروف ChatGPTایجاد کند.

chat bot

شرکت OpenAI قصد دارد تجربه کاربری با هوش مصنوعی مولد را بهتر و روان تر کند. تیم سازنده به این نتیجه رسید که اگر یک حافظه اضافی به چت بات اضافه کند، هوش مصنوعی می تواند با کمک آن تمام مکالمات خود با کاربران را در حافظه خود نگه داری کند. بله، حق با شماست! حافظه همان چیزی است که یک چت بات باید به آن مجهز باشد. این ویژگی باعث می شود مکالمات گذشته شما در حافظه چت بات باقی بماند. به علاوه؛ مکالمه های شما را با چت بات شخصی تر می کند و بنابراین لازم نیست هر بار از ابتدا مکالمه را با آن شروع کنید. با این کار، OpenAI شکاف بین مکالمات ربات های هوش مصنوعی و انسان را کمتر می کند.

chatGPT تنظیمات حافظه

حافظه به کار رفته برای هر نسخه GPT با هم فرق دارد. به عنوان مثال: اگر شما از یک ربات برای پیشنهاد فیلم استفاده می کنید، این ربات فقط می تواند به خاطر بیاورد که شما چه فیلم هایی را تماشا کرده اید و براساس آن ژانرهایی را که دوست دارید را به شما پیشنهاد می دهد. این ویژگی میزان اثربخشی برنامه های دیگر مثل برنامه ریزی مطالعاتی یا پیگیری میزان پیشرفت برنامه تناسب اندام را هم افزایش می دهد.

با تمام این توصیف ها، این ویژگی که چت بات بتواند مکالمات گذشته کاربر را به خاطر بسپارد مانند یک تیغ دو لبه عمل خواهد کرد! بنابراین بین مفید یا مضر بودن آن فقط یک خط باریک فاصله است و OpenAI این را می داند. به همین علت OpenAI به شما امکان می‌دهد مطالبی را که چت‌بات درباره شما به خاطر می سپارد را بررسی کنید، از آن بخواهید موارد خاصی را فراموش کند یا تنظیمات ویژه خودتان را در بخش مدیریت حافظه انجام دهید. اگر در کل علاقه ای به نگه داری اطلاعات ندارید هم گزینه ای وجود دارد که می تواند اطلاعات شما را بدون باقی ماندن هیچ ردی از حافظه چت ربات پاک کند.

جاه طلبی ها OpenAI به همین جا محدود نمی شود. سام آلتمن مدیرعامل این شرکت و تیم او می خواهند زنجیره تامین جهانی تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی را از انحصار انویدیا خارج کنند. به همین علت با بزرگترین شرکت سازنده تراشه در جهان کنونی یعنی(TSMC)، برای ساخت تراشه های نسل بعدی مشغول مذاکره هستند. با نهایی شدن این قرارداد، OpenAI می تواند به یک رقیب جدی برای NVIDIA تبدیل شود.

در حال حاضر این ویژگی برای تعداد محدودی از کاربران به صورت پیش فرض فعال شده است اما، سازنده ChatGPT قصد دارد از این حافظه ها در آینده برای بهبود عملکرد چت بات استفاده کند. به نظر می رسد هدف اصلی سازندگان این است که ChatGPT بتواند مثل یک دستیار برای ما عمل کند و از غالب یک ابزار خارج شود. در مجموع ما فکر می کنیم که مکالمه با هوش مصنوعی که بتواند مثل یک انسان فکر کند یا پاسخ دهد، خیلی جالب خواهد بود!


چاپ