OpenAI مدل های هوش مصنوعی را با قیمت پایین تر عرضه می کند!

شرکت OpenAI سازنده چت بات معروف ChatGPT قصد دارد در اولین رویداد توسعه دهندگان خود از مدل های ارزان تر و قوی تر هوش مصنوعی رونمایی کند.

رویداد توسعه دهندگان openAI

شرکت آمریکایی OpenAI سازنده ChatGPT تصمیم دارد در اولین رویداد توسعه دهندگان خود از مدل های جدیدتر و ارزان تر هوش مصنوعی رونمایی کند. این رویداد قرار است روز دوشنبه آینده 6 نوامبر برگزار شود. طبق ادعای شرکت، چت بات ها نسبت به مدل های قبلی عملکرد بهتر و قیمت کمتری خواهند داشت.

هدف اصلی خالق ChatGPT از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان، تبدیل شدن به یک ارائه دهنده پلتفرم توسعه دهنده است. سم آلتمن، مدیرعامل جوان این شرکت نیز برای جلب توجه شرکت کنندگان بیشتر، آنها را با وعده"چند ابزار جدید و کاربردی" فریب داده است. این رویداد یک روزه خواهد بود و در منطقه متروکه ای از سانفرانسیسکو حوالی عمارت شهرداری برگزار می شود. شرکت کنندگان زیادی از سراسر جهان برای این مراسم دعوت شده اند. رویداد توسعه دهندگان می تواند به نقطه عطفی در اقتصاد شهر سانفرانسیسکو تبدیل شود که در تلاش است از رکورد فعلی ناشی از همه گیری کرونا خارج شود.


OpenAI برای اولین بار در نوامبر سال 2022 از نسخه ابتدایی ChatGPT رونمایی کرد. چت بات مشهور پارک سیلیکون ولی طولی نکشید که به سریع ترین برنامه کاربردی در جهان تبدیل شد. این چنین بود که تب هوش مصنوعی در صنعت فناوری بالا گرفت. بزرگترین غول های فناوری دنیا سعی کردند در زمینه هوش مصنوعی مولد از یکدیگر سبقت بگیرند و به یک پیشرو در این فناوری نوظهور تبدیل شوند. سئوال: هوش مصنوعی مولد چیست و چه کاری انجام می دهد؟

هوش مصنوعی مولد می تواند براساس داده های گذشته محتواهای جدید متنی، تصویری و کد نرم افزاری تولید کند. در بین تمامی شرکت ها، OpenAI به لطف سرمایه گذاری هنگفت مایکروسافت توانست زودتر از سایرین نسخه پیش فرض هوش مصنوعی مولد را به بازار عرضه کند. این چت بات می تواند به کاربران کمک کند تا مقالات، قراردادها، برنامه‌های سفر و حتی داستان های خود را بنویسند.

قبل از انتشار خبر رویداد، رویترز فاش کرده بود که OpenAI تصمیم گرفته است آپدیت های جدیدی را با قیمت ارزان تر و قابلیت های بیشتر در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. کاهش هزینه های اشتراک می توانند برای شرکای دیگر مشکل ساز شود اما، به شرکت سانفرانسیسکویی کمک خواهد کرد جایگاه خود را در صنعت هوش مصنوعی محکم کند. پیش از این رویترز گزارش داده بود که OpenAI انتظار می رود به روز رسانی هایی را با تمرکز بر کاهش هزینه ها برای توسعه دهندگان خود و همچنین قابلیت های چشم انداز جدید اعلام کند. کاهش هزینه‌ها نگرانی بزرگی را برای شرکای مورد توجه قرار می‌دهد که هزینه‌هایشان در مدل‌های قدرتمند OpenAI می‌تواند به سرعت انباشته شود، زیرا تلاش می‌کنند تا با توسعه و فروش نرم‌افزار هوش مصنوعی، کسب‌وکارهای پایدار ایجاد کنند. قابلیت‌های بینایی، ربات چت OpenAI را قادر می‌سازد تا تصاویر را به راحتی توصیف و یا تجزیه/تحلیل کند. علاوه بر آن، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد برنامه های جدیدی در زمینه های مختلف از سرگرمی گرفته تا پزشکی بسازند.


چاپ