موافقت اولیه اتحادیه اروپا با خریدVmware توسط برادکام

اتحادیه اروپا موافقت اولیه خود را نسبت به بزرگ ترین معامله جهان در سال 2022 اعلام کرد. این معامله مربوط به خرید شرکت ابری Vmware توسط شرکت سازنده تراشه آمریکایی Broadcom (AVGO.O) است.

شرکت برادکام

طبق گزارش های فن تک، شرکت های مایکروسافت (MSFT.O) و گوگل (GOOGL.O) گفتند که علاوه بر شرکت سازنده تراشه آمریکایی Broadcom (AVGO.O)، شرکت آمازون (AMZN.O) هم به دنبال دریافت موافقت اولیه اتحادیه اروپا برای خرید 61 میلیارد دلاری شرکت رایانش ابری VMware (VMW.N) می باشد.


این قرارداد که در ماه می سال 2022 به صورت رسمی اعلام شد، دومین معامله بزرگ جهان تا این لحظه محسوب می شود و نشان دهنده تلاش Broadcom برای تنوع بخشیدن به تجارت خود در حوزه نرم افزار سازمانی است.
معاملات بزرگ به طور معمول زیر ذره بین شدید تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان قرار می گیرد. تنظیم کننده‌ها نگران هستند بازیگران این صعنت محدود به چند شرکت شوند و شرکت‌های بزرگ‌تر برای تعطیلی کسب‌وکارهای نوپا، آن‌ها را خریداری کنند.

یکی از این افراد با اشاره به دومین دوره چهار ماهه کمیسیون اروپا گفت: "این (معامله) رقابت بیشتری را در بازار ابری ایجاد خواهد کرد که در آن بازیگران بسیار بزرگی حضور دارند."
این شخص گفت: « کمیسیون در فاز دو روی مسائلی از قبیل رقابت افقی، عمودی، ریسک سلب مالکیت تمرکز می کند و من معتقدم می‌توانیم نشان دهیم که هیچ کدام از این مسائل در این معامله وجود ندارند.»

شرکت Broadcom به دنبال تایید اتحادیه اروپا برای این معامله نیست. این شرکت گفت: "ما همچنان به پیشرفت پرونده های نظارتی مختلف خود در سراسر جهان ادامه می دهیم، تا این لحظه کار همانطوری که انتظار می رود پیش رفته است."


مجری قوانین انحصارسازی اتحادیه اروپا در بررسی خرید 67 میلیارد دلاری دل (DELL.N) از شرکت ذخیره‌سازی داده‌ها EMC Corp در سال 2016، گفت که به نظر من شرکت VMware EMC دارای موقعیت بهتری است، زیرا نه توانایی و نه انگیزه‌ای برای حذف رقبا دارد.

شخص دیگری با اشاره به آمازون، مایکروسافت و گوگل گفت: "در پنج سال گذشته آنچه که ما شاهد آن بودیم، رشد تصاعدی فشار رقابتی سه ارائه دهنده برتر خدمات ابری بر VMWare بوده است که کمیسیون آن را در نظر نگرفت." این فرد با اشاره به بررسی اولیه ادغام اتحادیه اروپا گفت: " مرحله اول تحقیقات بر اساس واقعیت ها با موفقیت به پایان رسیده است."


چاپ