استفاده ازنرم افزارتشخیص چهره درمدارس

شرکت Clearview AI اعلام کرد، بسیاری از شرکت های ایالات متحده از جمله شرکت های ارائه دهنده خدمات به مدارس این کشور، از مشتریان نرم‌افزار تشخیص چهره کلیرویوآی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

تصویر نرم افزار تشخیص چهره

صحبت های روز چهارشنبه مدیر فروش شرکت Clearview، در کنفرانس سرمایه گذاران Montgomery Summit در کالیفرنیا، درباره اخلاقیات استفاده از داده های کاربران جهت طراحی سیستم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره، باعث حواشی های زیادی شد.

استفاده Clearview از عکس‌های عمومی کاربران به منظور آموزش ابزارش، توانسته در زمینه میزان دقت آن امتیاز بالایی را به دست آورد. بریتانیا و ایتالیا شرکت Clearview را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین حفظ حریم خصوصی از طریق جمع آوری تصاویر آنلاین بدون رضایت صاحبان آن ها، جریمه کردند و این شرکت در این ماه هم با فعالان حقوقی ایالات متحده در مورد اتهامات مشابه به توافق رسید.

Clearview در درجه اول به پلیس کمک می کند تا افراد را از طریق تصاویر رسانه های اجتماعی شناسایی کند، اما این تجارت به دلیل سیستم های نظارتی در معرض خطر قرار دارد. از دلایل آن می توان به، توافق با اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا است که Clearview را از ارائه تصاویر موجود در رسانه های اجتماعی به مشتریان شرکتی منع می کند.

Vaale، یک استارت‌آپ کلمبیایی است که اعلام کرده از Clearview استفاده می‌کند تا سلفی‌ها را با عکس‌های ID آپلود شده توسط کاربر مطابقت دهد.

سانتیاگو توبون، مدیر اجرایی Vaale ، گفت که با جایگزینی سرویس شناسایی Amazon.com Inc (AMZN.O) حدود 20٪ در هزینه ها صرفه جویی می کند و دقت و سرعت کارها نیز افزایش یافته است. وی در جواب به سئوال، علت استفاده از این سرویس گفت: ما نمی توانیم حساب های تکراری داشته باشیم و باید از تقلب هم جلوگیری کنیم. بدون تشخیص چهره، Vaale نمی تواند به کار خود ادامه دهد.» آمازون از هر واکنش نسبت به این موضوع خودداری کرده است.

مدیر عامل Clearview AI Hoan Ton-That اعلام کرد، که یک شرکت آمریکایی که سیستم های مدیریت بازدیدکنندگان را به مدارس می فروشد نیز، نیز برای خرید این نرم افزار ثبت نام کرده است.

او گفت پایگاه داده عکس مشتری تا زمانی که آنها بخواهند ذخیره می شود و با دیگران به اشتراک گذاشته نمی شود و برای اهداف آموزشی هوش مصنوعی Clearview استفاده نخواهد شد.

اما قابلیت تطبیق چهره‌ای که Clearview به شرکت‌ها می‌فروشد، بر روی عکس‌های رسانه‌های اجتماعی آموزش داده می شود.

Nathan Freed Wessler، وکیل ACLU در پرونده اتحادیه علیه Clearview می باشد، گفت که استفاده از داده های غیرقانونی راهی نامناسب برای توسعه الگوریتم های این چنینی است.
او گفت که قانون گذاران باید حق داشته باشند شرکت‌ها را مجبور کنند استفاده از الگوریتم‌هایی را که از داده‌های مورد مناقشه بهره می‌برند کنار بگذارند، و خاطرنشان کرد که توافق اخیر به دلایلی که او نمی‌تواند فاش کند، شامل این مقررات نمی‌شود.

او گفت: «این یک عامل بازدارنده مهم است. هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد که حمایت های قانونی را برای جمع آوری داده ها نادیده بگیرد، باید از عواقبی که می تواند برای آن ها داشته باشد، احساس خطر کند.»


چاپ