نبرد بین ربات انسان نمای GR- 1و ربات Optimus تسلا آغاز شد!

ربات انسان نمای چینی GR-1 قرار است با ربات Optimus تسلا رقابت کند.

ربات انسان نما

طبق گزارش techau؛ شرکت چینی Fourier Intelligence امیدوار است ربات 1GR- با ارتفاع حدود 5 فوت بتواند نیاز به ارائه خدمات پزشکی را با توجه به کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی تامین کند. بدنه این ربات از چندین محرک تشکیل شده است که می توانند با آزادی 40 درجه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متری که از طریق یک ماژول مرکزی در قسمت لگن تامین می شود، حرکت کند.

این محرک ها به GR-1 امکان می دهد تا با سرعت 5 کیلومتر در ساعت راه برود و بارهایی با وزن 50 کیلوگرم (110 پوند) را به راحتی حمل کند. البته این ربات هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است. اما شرکت سازنده قصد دارد از نمونه اولیه تکمیل شده آن تا 3 سال دیگر رونمایی کند. هدف از ساخت GR-1 این بود که این ربات بتواند بیماران حرکتی را از ویلچر تا تخت حمل کند و به آن ها در برداشتن اجسام کمک کند.

این ربات قابلیت های زیادی دارد هم می تواند به عنوان یک پرستار در کادر پزشکی، دستیار فیزیوتراپ یا حتی به عنوان پرستار سالمندانی که تنها زندگی می کنند، عمل کنند. سیستم قادر است با حفظ تعادل راه برود و وظایف مختلفی را انجام دهد. طبق ادعای سازندگان این ربات طبق برنامه ریزی انجام شده می تواند بنشیند، بایستد و بپرد. بازوهای آن با برنامه ریزی حتی قادر هستند که اجسام مختلفی مانند ظروف را بردارند و کارهایی که تیم مهندسی می خواهد اجرا کند.

شرکت چینی Fourier Intelligence در سال 2015 کار خود را به صورت رسمی در زمینه فناوری آغاز کرد. هدف اصلی آن بیشتر بر روی فناوری ساخت اسکلت بیرونی متمرکز بود تا به بیماران حرکتی فرصت دوباره برای راه رفتن بدهد. فعالیت آن ها در سال 2021 سرعت بیشتری گرفت و آنها به صورت جدی شروع به ساخت اولین نمونه رباتیک خود کردند. GR-1 در حال حاضر یک ربات همه منظوره است.

وزن این ربات 55 کیلوگرم و قد آن 165 سانتی متر می باشد و می تواند با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حرکت کند. در این مرحله می خواهیم مشخصات آن را با ربات تسلا مورد مقایسه قرار دهیم. ربات تسلا با قد 172.72 سانتی‌متر حدود 7 سانتی‌متر بلندتر است و وزن آن 56.69 کیلوگرم می باشد که نسبت به نمونه چینی کمی بیشتر به نظر می رسد. اما، از لحاظ سرعت پیاده روی با هم یکی هستند.

همانطور که می بینید از لحاظ مشخصات فنی شباهت زیادی بهم دارند و رقابت شدیدی بین آن ها در جریان است. شرکت Fourier Intelligence با انتشار ویدئوی کوتاه در یوتیوب در مدت زمان خیلی کمی بازدیدکنندگان زیادی داشت. در این تصاویر ویدئویی ما می توانیم مراحل ساخت ربات را در طول چند سال گذشته مشاهده کنیم. ربات با پاهای آلومینیومی که دارد می تواند یک میله سنگین را بلند می کند. این حرکت نشان دهنده محرک های قوی است که در ربات به کار گرفته شد. در ادامه قدرت پاها را می توان دید که به راحتی می تواند یک سرامیک را بشکند.

اگر با دقت به پشت صحنه فیلم نگاه کنید، مهندسی را می بینید که از یک کنترلر Xbox برای هدایت پاها استفاده می‌کند. در حالی که انگشت دیگر خود را روی دکمه توقف اضطراری آماده نگه داشته است.


چاپ