اپل از برنامه Threads رقیب توییتر حمایت می کند!

به نظر می رسد اپل قصد حمایت از شبکه اجتماعی Threads، رقیب توییتر را دارد.

imeessage apple

طبق گزارش فون ارنا؛ نشانه هایی از برنامه پیام رسان iMessage اپل منتشر شده است که نشان می دهد این شرکت قصد دارد از رقیب جدید توییتر، Threads حمایت کند. به گفته 9 to5mac تصاویر iMessage یک پیام حاوی لینک برنامه Threads که شباهت زیادی به توییتر و Mastodon دارد را، نشان می دهد. زمانی که کاربر پست Threads را در برنامه iMessage به اشتراک می گذارد، حباب پیام رسان آن را به صورت یک پست با آواتار و نام کاربری نویسنده نمایش می دهد.

imessage threads

اپل برای پشتیبانی از پیوندهای شبکه اجتماعی جدید متا باید آن را در لیست ارائه دهندگان خود قرار دهد. بنابراین، شرکت کوپرتینویی برنامه Threads را رقیب قانونی پلتفرم های X و Mastodon تلقی می کند. البته هنوز اپل هیچ حساب اصلی با نام @Apple در Threads ایجاد نکرد اما، سرویس های دیگر آن مانند Apple Music و Apple News در پلتفرم Threads حساب کاربری دارند با وجود آن که پستی تا این لحظه منتشر نکردند. فیل شیلر، یکی از مدیران اجرایی اپل تنها کسی است که از این مجموعه در Threads حساب کاربری دارد.

اپل از زمان مدیریت ایلان ماسک در توییتر پخش تمام تبلیغات خود را متوقف کرد. اما، مدیراجرایی تسلا و اسپیس ایکس در دسامبر گذشته با انتشار توییتی ادعا کرد که Apple قصد دارد پخش تبلیغات را در این پلتفرم دوباره از سر بگیرد. ماه قبل نیز به نظر می رسد اپل یک کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی خود در پلتفرم X راه اندازی کرده بود. برخی از منابع نزدیک به شرکت سازنده گوشی های آیفون فاش کردند که این شرکت سالانه حدود 100 میلیون دلار برای تبلیغات در توییتر هزینه می کند. هنوز معلوم نیست این شرکت کوپرتینویی قصد دارد همان مبلغ را برای پخش تبلیغات در Threads هزینه کند یا خیر؟! اما کاهش تعداد روزانه کاربران فعال می تواند به این معنی باشد که در حال حاضر اپل ترجیح می دهد هزینه تبلیغاتی خود را در پلتفرم های بهتری مصرف کند.


چاپ