فعال شدن اینترنت ماهواره ای استارلینک در شبکهT-Mobile !

استارلینک و تی-موبایل در سال جاری قصد دارند اینترنت ماهواره‌ای را برای گوشی‌ها به صورت آزمایشی فعال کنند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

براساس گزارش CNBC؛ یکی از مدیران ارشد شرکت SpaceX اعلام کرد:« سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک قرار است تا پایان سال 2023 در شبکه های T-Mobile به صورت آزمایشی فعال شود.» اسپیس ایکس تصمیم گرفته است با همکاری شرکت تی-موبایل دسترسی به ارتباط ماهواره ای را از طریق شبکه های سلولی (Sat-to-Cell) امکان پذیر کند. کارشناسان صنعت مخابرات معتقدند امکان اتصال مستقیم گوشی ها به ماهواره ها می توانند آینده درخشانی داشته باشند.

«جاناتان هافلر»، معاون بخش فروش خدمات استارلینک در کنفرانسSatellite 2023 واشنگتن در مورد این تفاهم نامه گفت: «با انجام این آزمایش‌ و آنالیز اطلاعات جمع آوری شده قرار است چیزهای زیادی یاد بگیریم.» تابستان گذشته خبر همکاری اسپیس ایکس و تی-موبایل برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های موبایل منتشر شده بود.

اسپیس ایکس تا امروز حدود 4000 ماهواره به پایین ترین مدار زمین فرستاده است و به تازگی نسل دوم ماهواره های استارلینک (V2 Mini) را به شبکه های خود اضافه کرده است. هافلر اعلام کرد در حال حاضر روزانه شش ماهواره نسل دوم و هزاران ترمینال کاربری در کارخانه سیاتل ساخته می شود. اگرچه سیاست شرکت ایلان ماسک به سمت تولید نسخه های بزرگ تر از ماهواره های نسل دوم استارلینک است اما، پرتاب این ماهواره ها تا حد زیادی به پرتاب موفقیت آمیز راکت های استارشیپ وابسته است.

هدف استارلینک افزایش درآمد است. طبق گزارش مدیر اسپیس ایکس، استارلینک تا این لحظه بیش از 1 میلیون کاربر دارد و از دسامبر گذشته تعداد کاربران از این رقم نیز فراتر رفته است. کارشناسان پیش بینی می کنند شرکت در سال 2023 از بخش خدمات استارلینک به درآمد زایی بالایی برسد.
شرکت های دیگری هم به غیر از اسپیس ایکس وجود دارند مانند آمازون و واریزن که در تلاش هستند تا خدمات اینترنت ماهواره ای را به گوشی های هوشمند ارائه دهند.


چاپ