توییتر تحقیقات بر روی محتواهای نادرست را متوقف کرد!

کارمندان سابق توییتر گفتند این پلتفرم فعالیت گروه های تحقیقاتی خارجی را برای بررسی محتواهای نادرست متوقف کرد. این اقدام می تواند فعالیت رسانه اجتماعی را در اروپا به چالش بکشد.

توییتر

بر اساس گزارش رویترز و به نقل از کارمندان سابق توییتر اعلام کردند توقف تحقیقات محققان خارجی که بر روی محتواهای نادرست متمرکز بود، می تواند استراتژی شرکت را برای پیروزی از قانون DSA اتحادیه اروپا زیر سئوال ببرد.

قانون جدید خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا معروف به (DSA) ، یکی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات جهان در زمینه پلتفرم‌های اینترنتی است. این قانون شرکت‌های فناوری را ملزم به اتخاذ تدابیری علیه انتشار محتوای غیرقانونی و تعدیل این نوع محتواها می کند. قانون جدید در اوایل سال 2024 به طور کامل اجرایی خواهد شد.

توییتر ژوئن سال 2022 یک توافق داوطلبانه با اتحادیه اروپا در رابطه با DSA امضا کرد. بر اساس این توافقنامه Twitter متعهد شد داده های مربوط به اطلاعات نادرست را به منظور"توانمندسازی جامعه تحقیقاتی" در اختیار محققان مورد تایید اتحادیه اروپا قرار دهد. هدف اتحادیه اروپا از اجرای این قانون ایجاد فضای مجازی امن‌تر برای کاربران و داشتن مکانیزمی برای پاسخگویی شرکت‌ها است.

رئیس سابق بخش اعتماد و ایمنی توییتر، یوئل راث گفت: "قسمت کنسرسیوم تحقیقاتی اعتدال توییتر بخش مهمی از برنامه توییتر برای انجام این کار بود. کارمندان این بخش داده‌های دستکاری شده را با مجوز دولت جمع آوری می کرد و در اختیار محققان قرار می‌داد. توییتر به طور منحصر به فردی موقعیت خوبی در این زمینه داشت."


طبق گفته راث که در ماه نوامبر استعفا داد و سه کارمند دیگر که در این برنامه مشارکت داشتند، تقریباً تمام 10 تا 15 کارمندی که در قسمت کنسرسیوم کار می کردند از زمان تصاحب ایلان ماسک در اکتبر شرکت را ترک کرده اند. قانون اتحادیه اروپا پلتفرم‌هایی با بیش از 45 میلیون کاربر اروپایی را ملزم می‌کند که با پژوهشگران مورد تأیید اتحادیه اروپا همکاری کنند.

وب سایت کمیسیون اروپا اعلام کرد عدم رعایت DSA پس از اجرایی شدن آن، می تواند جریمه 6 درصدی از درآمد جهانی یا حتی ممنوعیت فعالیت در اتحادیه اروپا را به دنبال داشته باشد. هنوز معلوم نیست توییتر طرح جایگزینی به جای قانون DSA دارد یا خیر!

الا اروین، رئیس بخش اعتماد و ایمنی توییتر در یک ایمیل نوشت: "ما قصد داریم به طور کامل از DSA پیروی کنیم. بسیاری از کارمندان مشغول کار بر روی انطباق با DSA هستند و ما هدف نهایی خود را به برتون و تیم او اعلام کرده ایم."

او به سئوالاتی مانند وضعیت کنسرسیوم، تعداد کارمندانی که در این بخش کار می کنند یا چگونه توییتر می خواهد از DSA پیروی کند، پاسخی نداد.

برتون تا حالا حداقل دو بار با ماسک در این زمینه ملاقات کرد. در ماه نوامبر، برتون گفت: " توییتر هدف بزرگی در پیش دارد زیرا، این شرکت باید با قاطعیت نسبت به انتشار اطلاعات نادرست عکس العمل نشان دهد و انتشار محتواهای مناسب را تقویت کند." ماه می 2022، ماسک در یک مصاحبه تصویری با برتون ظاهر شد و به صورت رسمی موافقت خود را با قانون خدمات دیجیتال اعلام کرد.


در سراسر شرکت، حداقل 5000 پرسنل (حدود دو سوم کل کارمندان قبل از تصاحب) به دلیل اصلاحات ماسک در توییتر، کار خود را ترک کرده یا اخراج شده اند. این اخراج ها مخصوصا در بخش اعتماد، ایمنی و خط مشی ضربه سختی وارد کرد.

ربکا ترومبل، مدیر مؤسسه داده، دموکراسی و سیاست دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «من نمی‌دانم که کارکنان بخش های دیگر چگونه می‌توانند قوانین DSA را رعایت کنند.


چاپ