پشتیبان گیری نامحدود گوگل درایو از واتساپ ممکن است به پایان برسد

واتساپ تا کنون، فضای ذخیره سازی نامحدودی را در گوگل درایو برای پشتیبان گیری از اطلاعات واتساپ ارائه کرده است. این شرکت گزینه‌های پشتیبان‌گیری را به iCloud نیز (برای کاربران آیفون) ارائه می‌ دهد، در آنجا، میزان پشتیبان گیری به اندازه فضای ذخیره‌سازی کاربر آیفون محدود شده است. در حال حاضر، مشابه این محدودیت ممکن است برای کاربران اندروید اتفاق بیفتد.


گزینه پشتیبان‌گیری نامحدود Google Drive برای WhatsApp ممکن است به زودی از بین برود.

Android Authority گزارش می دهد که به نظر می رسد این برنامه چت محبوب در حال برنامه ریزی روی تغییراتی در زمینه پشتیبان گیری در تلفن های اندرویدی است. خطوط موجود در کد برنامه به این واقعیت اشاره دارد که WhatsApp ممکن است گزینه ذخیره سازی نامحدود Google Drive خود را برای پشتیبان گیری از دست بدهد. خبر دیگری که این موضوع را تایید می کند به تازگی منتشر شد که واتس اپ می تواند به شما امکان مدیریت اندازه پشتیبان گیری خود را در آینده نزدیک بدهد.

whatsapp chat

به خاطر داشته باشید که تاریخی که این اتفاق می افتد هنوز مشخص نیست، بنابراین در حال حاضر، همچنان می توانید از فضای ذخیره سازی نامحدود در Google Drive بهره مند شوید. موضوع این است که توافق با Google به پشتیبان‌گیری واتس‌اپ اجازه می‌دهد اکنون در فضای ذخیره‌سازی Google Drive کاربران ذخیره شود.

با این حال، به نظر می‌رسد واتس‌اپ قصد دارد محدودیت فضای ذخیره‌سازی را لحاظ کند، اما محدودیت‌های دقیقی که این برنامه اعمال خواهد کرد هنوز مشخص نیست. امیدواریم که فضای ذخیره سازی پشتیبان واتساپ به صورت تنها 15 گیگابایت آن هم برای نسخه رایگان محاسبه نشود (اما در حال حاضر چیزی تأیید نشده است).

این اطلاعات پس از آن به دست آمد که WABetaInfo یک ویژگی آتی واتساپ را کشف کرد که به شما امکان می‌دهد اندازه نسخه پشتیبان WhatsApp خود را در اندروید مدیریت کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که مواردی که از آن ها پشتیبان گرفته می شوند را تعیین کنید و انواع خاصی از فایل ها را از نسخه پشتیبان حذف کنید. فایل‌هایی که می توانید آنها را حذف کنید، عکس‌ها، فایل ها و ویدیوها هستند.

whatsapp

با قضاوت بر این اساس، به نظر می رسد WhatsApp واقعا در حال اعمال محدودیت های پشتیبان گیری برای کاربران اندرویدی این برنامه است. با قابلیت مدیریت پشتیبان Google Drive خود، واتس‌اپ گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مقداری فضای ذخیره‌سازی ذخیره کنید (اگر نسخه‌های پشتیبان چت شما بیش از حد بزرگ شود).

با همه این احوال، حذف فضای ذخیره‌سازی نامحدود Google Drive توسط واتس‌اپ نباید تعجب‌آور باشد، زیرا گوگل سال گذشته نسخه‌های پشتیبانی نامحدود Google Photos را کنار گذاشت. همچنین به نظر می رسد غول فناوری Mountain View در حال تلاش برای عرضه برنامه های ذخیره سازی پولی است، و به نظر می رسد این در محدودیت های پشتیبان گیری روی WhatsApp نیز منعکس شده است.

سایر ویژگی های اخیر واتس اپ

واتس اپ در این مدت بارها به روز رسانی دریافت کرده و ویژگی های جدید زیادی را برای رابط کاربری و کاربران خود برنامه ریزی کرده است. اخیراً گزارش داده‌ایم که کاربران iPad ممکن است بالاخره یک برنامه واتساپ را دریافت کنند که به طور خاص برای iPad طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی های مفیدی که ممکن است به زودی ارائه شود، امکان انتقال آسان چت ها از اندروید به iOS است.


چاپ