اپل مشغول آماده سازی نسل جدید مانیتورهای XDR است

نسل جدید مانیتورهای XDR یکی از پروژه هایی است که اپل به موازات پروژه‌های دیگر در حال آماده سازی آن می باشد.

مانیتور xdr

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ؛ مارک گورمن تحلیل گر معروف محصولات اپل معتقد است که اپل در حال توسعه چند مانیتور جدید به موازات یکدیگر است. یکی از این بروز رسانی ها مربوط به مانیتور 32 اینچی Pro Display XDR ساخت سال 2019 می باشد. شایعات زیادی در مورد آن مطرح است اما، به نظر گورمن این نمایشگر از پردازنده جدید اپل سیلیکون استفاده خواهد کرد. نمایشگر XDR احتمالا دارای پردازنده A13 Bionic است. نسخه جدید مانیتورهای XDR پس از عرضه مک بوک های M2 pro وارد بازار خواهد شد.

مشخص نیست که نسخه جدید نمایشگرهای استودیو هم در لیست مانیتورهای جدید اپل باشد یا خیر! MacRumors به توییت راس یانگ، تحلیلگر دیگر محصولات اپل در ماه اکتبر اشاره می کند که گفته بود این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه مانیتورهایی با پنل 27 اینچی از نوع LED در سه ماهه اول سال 2023 است. بر اساس مشخصاتی که یانگ منتشر کرد، به نظر می رسید که اپل در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی نمایشگر استودیو با فناوری ProMotion می باشد.

Gurman علاوه بر این، اطلاعاتی در زمینه به‌روزرسانی مک بوک های M2 Pro منتشر کرد. در ماه اکتبراو گفت مک بوک جدید با چیپست M2 پردازنده های 48 هسته ای و حافظه 256 گیگابایتی عرضه می شود. اما اپل بعدها از این تصمیم منصرف شد.
بر اساس قیمت فعلی اپل، نسخه 2‌M Extreme یک مک بوک پرو بدون هیچ ارتقای خاصی احتمالا از 10000 دلار شروع می شود. حالا در نظر بگیرید که اپل بخواهد نسخه بروز رسانی آن را عرضه کند بنابراین، قیمت آن بالاتر از این مبلغ خواهد بود.

مدل باقیمانده در این لیست نیز، باید دارای چیپست M2 Ultra با حداکثر 24 هسته CPU، 76 هسته GPU و حداقل 192 گیگابایت رم عرضه شود. علاوه بر این، گورمن معتقد است مک پرو جدید حافظه بیشتری نسبت به نسخه فعلی دارد.


اپل قرار بود دو سال پس از عرضه اولین تراشه M1 ، انتقال کامپیوترهای خود به Apple Silicon را به پایان برساند. اما تغییرات جدید در برنامه های اپل باعث شد که عرضه مک بوک پرو جدید به تاخیر بیافتد. مدل های جدید برای عرضه در سال 2023 آماده می شوند اما، تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.


چاپ