اولین خودروی سایبرتراک در کارخانه گیگافکتوری تسلا ساخته شد

کارخانه گیگافکتوری تسلا توانست اولین سایبرتراک خود را تولید کند.

سایبرتراک

طبق گزارش اینگجت؛ پیش بینی می شود این خودروی برقی در کارخانه تگزاس تا سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. پس از تأخیر چندین ساله، به نظر می رسد که Cybertruck یک قدم به زمان عرضه نزدیک شده است. دراوایل صبح دیروز، تسلا یک تصویری از سایبرتراک جدیدی که به تازگی از خط مونتاژ گیگا فکتوری تگزاس این شرکت در واحد آستین خارج شده بود، منتشر کرد. شرکت این تصویر را با عنوان "اولین سایبرتراک ساخته شده در گیگا تگزاس!" با کاربران به اشتراک گذاشت.

هدف تسلا از ساخت یک نمونه اولیه این است که بتواند بهترین روش برای تولید محصول جدید را پیدا کند. این تصویر نشان دهنده نزدیک شدن کارخانه تگزاس به آخرین جدول زمانبندی ایلان ماسک برای تولید پیکاپ برقی است. ابتدای امسال، ایلان ماسک اعلام کرده بود که تولید انبوه خودروی Cybertruck از سال 2024 آغاز می شود و در تابستان امسال نیز به تعداد محدود تولید خواهد شد. او به تازگی به سهامداران تسلا گفت که شرکت باید خود را برای برگزاری یک رویداد در سه ماهه سوم سال 2023 آماده کند.

ثروتمندترین مرد جهان در آوریل گذشته گفت:"سایبرتراک یک محصول ایده آل در صنعت خودروهای برقی است و بنابراین، راه اندازی خط تولید آن به زمان بیشتری نیاز دارد." در ساخت بدنه آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است که معمولا در صنعت خودرو از آن استفاده نمی شود. البته این شرکت با تامین باتری های نسل جدید 4680 با مشکلات زیادی مواجه شده است.
ابتدا قرار بود Cybertruck در سال 2021 وارد بازار شود. قیمت نسخه تک موتوره آن با 39900 دلار و نسخه سه موتوره آن با 70،000 دلار عرضه خواهد شد. البته خودروساز اعلام کرد به علت کمبود زنجیره تامین و رکود اقتصادی هنوز در مورد قیمت قطعی آن تصمیمی نگرفته است.

خودروی سایبرتراک، در واقع به عنوان یک SUV برقی با ویژگی هایی فراتر از خودروهای مرسوم معرفی شده است. این خودرو با داشتن ۳ موتور الکتریکی و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت، توانایی پیمودن حداکثر ۸۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل دارد. علاوه براین، خودرو مجهز به سیستم خودران 3.0 Tesla Autopilot است که به صورت کاملاً خودکار، امنیت و راحتی راننده را فراهم می کند. این خودرو با طراحی شگفت انگیز و امکانات بی نظیری از جمله پنجره های جلوی شیشه ای بزرگ، درب های جلو باز شو و صندلی های مخصوص به یکی از جذاب ترین خودروهای برقی روز دنیا تبدیل شده است.


چاپ