شمارش معکوس برای پیوستن فاکسکان به صنعت خودروهای برقی!

فاکسکان علاقه دارد علاوه بر ساخت تراشه های آیفون، در زمینه ساخت خودروهای برقی نیز فعالیت کند.

 foxcon 4

شرکت سازنده تراشه های قراردادی تایوانی می خواهد وارد رقابت صنعت خودروهای برقی شود. کارشناسان معتقدند با وجود نقاط قوت زیادی که فاکسکان در این صنعت دارد اما باید برای به دست آوردن جایگاه در این بازار، یک قرارداد بزرگ ببندد.

شرکت Foxconnکه با نام تجاری Hon Hai Precision Industry Co Ltd (2317.TW) شناخته می شود، قرار است تا 15 مارس گزارش خود را در مورد تولید خودروهای برقی منتشر کند .این شرکت به خبرگزاری رویترز گفت: "نتایج بسیاری از اقدامات ما یکی پس از دیگری در سال 2023 محقق خواهد شد. افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی باعث اختلال در صنعت خودروسازی می شود. تا جایی که تولید کنندگان معروف خودروهای بنزینی به دنبال راه حل های جایگزین برای خطوط تولید خود خواهند بود."

پیشنهاد فاکسکان ساده است: "اجازه دهید خودروی برقی بعدی شما را ما بسازیم. این شرکت هم اکنون مشغول توسعه یک زنجیره تامین برای تهیه تراشه ها و باتری های مورد نیاز است. در همین راستا، شرکت ما کارخانه سابق شرکت جنرال موتور (GM.N) را در لردستون، ایالت اوهایو خریداری کرد. علاوه بر این، جون سکی مدیر سابق شرکت خودروسازی نیسان را به عنوان مدیر عامل شرکت استخدام کرد.

کایلی هوانگ، تحلیلگر بازار سرمایه Daiwa گفت: " فاکسکان در حال حاضر با ساخت کارخانه اوهایو، می تواند خودروهای خود را با مشوق های فدرال ایالات متحده تحت «قانون کاهش تورم» به مشتریان ارائه بدهد. این می تواند فرصت خوبی برای فروش محصولات شرکت تایوانی فراهم کند. زمانی که خودروسازان سنتی تازه به فکر برنامه ریزی برای راه اندازی خطوط تولید خودروهای برقی می افتند، فاکسکان خودروهای خود را روانه بازار می کند."

هوانگ در مورد قرارداد شرکت با یک خودروساز قدیمی گفت: «اگر Foxconn امسال موفق به بستن قرارداد نشود، سال آینده با مشکل مواجه خواهد شد. عدم موفقیت در این قرارداد می تواند فاکسکان را مجبور کند تا با خودروسازان چینی رده پایین تر رقابت کند. معیار رقابت با خودروهای چینی، هزینه است و فاکسکان باید خودروهایی تولید کند تا از نظر قیمت با این خودروها قابل رقابت باشد.»

شرکت کانادایی Magna International (MG.TO) یکی از تامین کنندگان مطرح خودرو قصد دارد با شرکت چینی Geely قرارداد همکاری ببندد. شرکت خودروسازی Guangxi چین نیز به تازگی با شرکت ژاپنی Sagawa Express Co برای تولید خودروهای برقی قرارداد همکاری بست.

Foxconn امیداوراست پلتفرم Mobility in Harmony EV یا MIH بتواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. پلتفرم MIH «سیستم اندروید» خودروهای برقی است که شرکت تایوانی با کمک شرکای خود در حال توسعه آن می باشد.

جری هسیائو، مدیر تولید فاکسکان در جریان بازدید از کارخانه این شرکت در اوهایو گفت: «ما می‌خواهیم اکوسیستمی ایجاد کنیم تا هر کسی به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی یونایتد قادر باشد یک خودرو بسازد. دیر یا زود، شاید معروف ترین خودروسازان سنتی مجبور شوند کارمندان خود را اخراج کنند و به جای آن با نیروهای کمتر خودروهای برقی بسازند.»

جاه طلبی های فاکسکان خیلی زیاد است. هدف درازمدت فاکسکان دست یافتن به 5 درصد از بازار جهانی خودروهای برقی می باشد. این حجم از بازارهای جهانی می تواند تا سال 2025 برای این شرکت درآمدی معادل 33 میلیارد دلار به همراه داشته باشد. پنج درصد از بازار، با فرض نرخ پذیرش 20 درصد تا سال 2025، حدود 900000 وسیله نقلیه می شود. همان تعداد وسیله نقلیه ای که تسلا (TSLA.O) در سال 2021 فروخت.


چاپ