اولین ترمز بی سیم دوچرخه برقی در جهان!

شرکت GMBN به تازگی از اولین ترمز بی سیم دوچرخه برقی در جهان رونمایی کرد.

 دوچرخه برقی ترمز بی سیم

همه ما کم و بیش، دنده بی سیم را دیده ایم. اما چرا هنوز ترمز بی سیم را ندیده ایم؟ GMBN توانست به تازگی از اولین ترمزهای دوچرخه برقی بی سیم جهان رونمایی کند . این ترمزهای جدید، که "GMBN Wireless Brakes" نام دارند، از فناوری جدیدی استفاده می کنند که به آنها اجازه می تا بدون هیچ سیم یا کابل اضافی کار کنند.

بلیک سامسون مهندس و مخترعی است که برای شرکت دوچرخه سازی (GMBN) کار می کند. او مسئول طراحی و ساخت اولین ترمزهای دوچرخه بی سیم جهان است. سامسون، توانست سیستم ترمز دوچرخه بی‌سیم طراحی کند که از نظر عملکرد و ایمنی با سیستم‌های ترمز سیمی قدیمی برابری می‌کند. جرقه این پروژه زمانی که او مشغول تماشای بازی بچه ها با ماشین های کنترلی R بود، به مغزش خطور کرد.

سامسون متوجه شد که کنترل‌کننده ماشین R/C و اهرم‌های ترمز دوچرخه کوهستانش از نظر عملکرد مشابه هستند. هر دو از یک مکانیزم چرخشی برای انتقال نیروی کاربر به یک وسیله دیگر استفاده می‌کنند. در کنترل‌کننده ماشین R/C، نیروی کاربر به چرخ‌های ماشین منتقل می‌شود تا آن را حرکت دهد. در مورد اهرم‌های ترمز دوچرخه، نیروی کاربر به کالیپر ترمز منتقل می‌شود تا دیسک ترمز را فشار دهد و دوچرخه را متوقف کند.

سیستم ترمز دوچرخه بی سیم شامل یک سروو 150 کیلوگرمی (330.6 پوند) است که به یک کالیپر دیسک هیدرولیک با کابل متصل است تا نیروی ترمز را اعمال کند. سروو یک موتور الکتریکی است که می‌تواند موقعیت خود را به طور دقیق کنترل کند. در سیستم ترمز بی‌سیم سامسون، سروو به با یک کابل به کالیپر دیسک هیدرولیک متصل است. وقتی کاربر اهرم ترمز را می‌کشد، سروو می‌چرخد و کابل را می‌کشد. این باعث می‌شود که پیستون‌های کالیپر دیسک به دیسک ترمز فشار وارد کنند و باعث توقف دوچرخه شود.

صفحه فولادی سفارشی که در زیر کولیس نصب شده است، یک محفظه محافظ برای سروو، گیرنده، تثبیت کننده برق و باتری ها است. این محفظه از قطعات حساس در برابر آب، گرد و غبار و ضربه محافظت می‌کند. GMBN Wireless Brakes مزیت های زیادی نسبت به ترمزهای سیمی سنتی دارند. آنها قابل اعتمادتر هستند زیرا هیچ سیم یا کابل اضافی برای خراب شدن وجود ندارد. علاوه براین، کثیف کاری هم نمی کنند زیرا، هیچ روغن یا مایع ترمز در معرض دید قرار نمی گیرد.

GMBN هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، اما می تواند در آینده صنعت دوچرخه سازی را متحول کند. شرکت امیدوار است بتواند آنها را در سال 2024 وارد بازار عرضه کند. ا


چاپ