تقویت قدرت تخریب قوی ترین سلاح لیزری آمریکا به 500 کیلووات!

شرکت لاکهید مارتین طبق قرارداد جدید خود با وزارت دفاع آمریکا قصد دارد قدرت تخریب قوی ترین سلاح لیزری این کشور را به 500 کیلووات افزایش دهد.

سلاح جنگی

طبق یک قرارداد جدید، لاکهید مارتین مسئولیت ارتقای سیستم پدافند لیزری 300 کیلوواتی HELSI را بعهده گرفت. طبق گزارش گروه علم وفناوری های فن تک؛ دفتر معاونت تحقیقات و توسعه وزارت دفاع ایالات متحده بزرگترین تامین کننده تجهیزات نظامی این کشور را مامور کرد تا قدرتمندترین سلاح لیزری که تا به حال در جهان ساخته شده است را ارتقا دهد.

لاکهید مارتین در فاز دوم طرح مقیاس لیزری با انرژی بالا (HELSI) باید انرژی خروجی از سلاح لیزری را به نیم کیلووات برساند. افزایش انرژی اشعه لیزر می تواند به نیروهای نظامی قدرت مانور بیشتری بدهد تا بتوانند با هر نوع تهدیدی مقابله کند. نسخه جدید سلاح لیزری مانند مدل قبلی به وسیله سیم‌پیچ‌های فیبرهای نوری پوشیده شده از گارنت آلومینیوم ایتریوم(ماده مصنوعی که خواص مشابه گارنت را دارد.) وآهنربای نئودیمیم تولید می‌شود. در نهایت، این دستگاه در یک سیستم هدف گیری لیزری (TILL) برای قفل کردن و ردیابی مهاجم و یک سیستم لیزری روشنگر فانوس دریایی(BILL) به منظور اندازه‌گیری اعوجاج جو ترکیب می شود. حالا این سلاح لیزری به یک سیستم کنترل نبرد متصل می شود تا بتواند منطقه ای که در آن قرار دارد را رصد کند و موارد مشکوک را ردیابی و شناسایی کند.

اما چالش این است که قدرت سلاح را بدون تأثیر بر توانایی آن در ترکیب چندین پرتو در سراسر طیف مورد استفاده برای تولید لیزر خروجی و کیفیت پرتوی خروجی در حالی که استانداردهای قابلیت همکاری و ادغام چند ماموریتی رعایت می‌شود، افزایش یابد. ریک کوردارو یکی از مدیران ارشد لاکهید مارتین می‌گوید: «دفتر معاونت توسعه وزارت دفاع آمریکا بودجه قابل توجهی برای توسعه سلاح های لیزری جنگنده های نظامی اختصاص داده است. شرکت ما هم قصد دارد با توجه به تقاضای پنتاگون سلاح لیزری را به گونه ای توسعه دهد که باعث امنیت بیشتر، هزینه کمتر در نبردهای هوایی، سرعت بالای اصابت پرتو، دقت بالا و کاهش زمان واکنش شود. تجربه موفقی که در ساخت سلاح لیزری 300 کیلوواتی بدست آوردیم می تواند به ما در ساخت سلاح جدید کمک زیادی کند. ما با این سلاح ها می توانیم طیف وسیعی از تهدیدات دشمن را دفع کنیم.»

قوی ترین لیزر

لاکهید مارتین با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: "لیزر کلاس 500 کیلووات به صورت تاکتیکی پیکربندی خواهد شد. شرکت از معماری ترکیبی پرتوهای طیفی برای پشتیبانی از سکوهای نظامی استفاده خواهد کرد. این معماری استانداردهای سیستم باز مدولار وزارت دفاع را برای اطمینان از قابلیت همکاری سیستم ها و یکپارچگی چند ماموریتی در بر می گیرد." .


چاپ