پنگوئن های رباتیک در بیمارستان‌ها!

یک پنگوئن رباتیک، به تازگی تست اولیه خود را برای دارو رسانی در بیمارستان دانشگاه میلتون کینز با موفقیت به پایان رساند.

پنگوئن رباتیک
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ این پنگوئن به وسیله فناوری مشابه خودروهای خوردان، داروها را به بخش های مختلف بیمارستان می رساند.
این ربات "میلتون" نام دارد و توسط شرکت انگلیسی رباتیکس " Academy of Robotics" با هدف کاهش فشار کاری پرستاران بیمارستان طراحی شده است. میلتون کار خود را به صورت آزمایشی ابتدا در بیمارستان دانشگاه میلتون کینز (MKUH) آغاز کرد.


شرکت رباتیکس اخیرا بر روی یک فناوری موسوم به «کار-گو» (Kar-Go) در سیستم خودروی خودران کار کرده است. این ربات نیز مانند خودروی "کار-گو" از فناوری‌های سونار و لیدار برای حرکت دادن موانعی مانند ویلچر، افراد و تخت‌های بیماران استفاده می‌کند.


ربات میلتون خیلی شبیه به پنگوئن است. میلتون بین داروخانه بیمارستان و بخش های بستری که فاصله زیادی از هم دارند در رفت و آمد خواهد بود. یک محفظه برای نگه داری و حمل دارو‌ها در آن وجود دارد که وقتی به مقصد رسید، توسط کادر درمان باز می شود.


قبل از اجرای این فاز آزمایشی، شرکت سازنده از طریق شبیه سازی محیط بیمارستان و برگزاری جلسات آنلاین با کادر درمان این ربات را تست کرد.
میلتون قرار است سال 2023 در بیمارستان های دیگر نیز مشغول به کار شود. نتایج این آزمایش، می تواند تاثیر زیادی در این تصمیم داشته باشد.
ویلیام ساچیتی (William Sachiti) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت " آکادمی آو رباتیکس" اعلام کرد:«نحوه تعامل مردم با این فناوری در بیمارستان، برای ما اهمیت زیادی دارد.»


ربات های امدادگر می خواهند کار کادر درمان بیمارستان و بیماران را راحت تر کند. آن‌ها زمانی که دستور را اجرا کردند محل را ترک می کنند. این شرکت امیدوار است این فناوری جدید بتواند خدمات بهتری به افراد ارائه بدهد و تا رسیدن به این هدف، آزمایش ها و توسعه آن را ادامه خواهد داد.


چاپ