پرتاب محموله باری جدید ناسا به ایستگاه فضایی

ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده قصد دارد، پرتاب محموله جدید باری ایستگاه فضایی را به صورت زنده پخش کند.

فضاپیمای باری ناسا در ارتفاع 261 میلی از سطح اقیانوسفضاپیمای باری Progress 79 در 261 مایلی بالای اقیانوس آرام، پس از رها شدن ماژول خدمات Zvezda و خارج شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی به تصویر کشیده شده است.

طبق گزارش های فن تک و گزارشات اخیر، ناسا قصد دارد برای خدمه چندملیتی Expedition68 در ایستگاه فضایی بین‌المللی محموله ای به وزن 3 تن که شامل غذا، سوخت و تدارکات می شود، را به وسیله فضاپیمای باری Roscosmos ارسال کند. آژانس قرار است این ماموریت را به صورت پخش زنده پوشش دهد.


ماموریت بدون خلبانProgress82 قرار است امروز سه شنبه 25 اکتبر، ساعت 20:20 (5:20 صبح به وقت بایکونور) با استفاده از موشک سایوز از پایگاه بایکونور قزاقستان پرتاب شود. پخش زنده این پرتاب از ساعت 20 در وب سایت آژانس و تلویزیون ناسا شروع خواهد شد.

فضاپیمای پروگرس دو روز بعد، در روز پنجشنبه 27 اکتبر، رو به روی ماژول پویسک لنگر می‌اندازد. پوشش خبری ناسا که شامل کنفرانس و مرحله لنگر انداختن سفینه است از ساعت 10:15 بعدازظهر آغاز می‌شود. مرحله لنگر انداختن طبق برنامه ریزی های انجام شده حدود ساعت 10:49 شب انجام خواهد شد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی نمادی از علم و فناوری بشر است. علاوه بر آن، با استفاده از فناوری‌های جدید به محققان فرصت انجام تحقیقات خاص بر روی زمین را می دهد. ناسا می گوید آزمایشگاه مداری در طول 21 سال حضور خود در فضا، میزبان 263 نفر و انواع فضاپیماهای بین المللی و تجاری بوده است. ایستگاه فضایی برای ناسا، حکم سکوی پرش برای جهش های بعدی در اکتشافات آینده مانند ماموریت‌های آرتمیس و مریخ دارد.


چاپ