کشف یک مورد مشکوک به بیماری جنون گاوی در آمریکا!!

مقامات وزارت بهداشت ایالات متحده یک مورد مشکوک به ابتلای جنون گاوی را در این کشور شناسایی کرد.

جنون گاوی

طبق گزارش ساینس آلرت؛ مقامات وزارت بهداشت روز جمعه از شناسایی یک مورد مشکوک به بیماری جنون گاوی در یک کشتارگاه ایالت کالیفرنیای جنوبی خبر دادند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده در اطلاعیه ای اعلام کرد:" این حیوان هرگز وارد کانال های کشتار نشده و برای زنجیره غذایی یا سلامت انسان هیچ خطری ایجاد نکرده است."

این آژانس در ادامه افزود: «خطر کمی نسبت به آنسفالوپاتی اسفنجی گاو (BSE) ایالات متحده را تهدید می کند. BSE یا جنون گاوری در واقع یک نوع بیماری عصبی است. ما امیدواریم نتایج آزمایش ها منفی باشد.»

بیماری BSE بیشتر از طریق مصرف گوشت آلوده به انسان منتقل می شود. بیماری کروتزفلد جاکوب، یک بیماری کشنده و عفونی است که باعث تحلیل مغز می شود. این بیماری بیشتر در گاوهای مسن رخ می دهد. ولی زمانی که گله ها از پودر گوشت و استخوان حیوانات آلوده تغذیه کنند، این بیماری به سرعت شیوع پیدا خواهد کرد. نمونه های قدیمی این بیماری خطر بیشتری برای انسان دارد.

طبق گفته مقامات، این هفتمین بار در طول 20 سال گذشته است که BSE در ایالات متحده شناسایی می شود. همه موارد ابتلا از نوع جهش یافته بودند. موارد قبلی جنون گاوی در ایالات متحده، کانادا، اسرائیل، اروپا و ژاپن باعث اختلال در صنایع غذایی شد و میلیاردها دلار خسارت به بار آورد. اما وزارت بهداشت آمریکا اطمینان خاطر داد که نتایج این یافته ها نمی تواند در این کشور خطری ایجاد کند.


چاپ