ارزش سهام اپل به بالاترین میزان خود رسید!

ارزش سهام اپل به بالاترین میزان خود در 9 ماه اخیر رسید.

رشد قیمت سهام اپل

طبق گزارش رویترز؛ سهام شرکت (AAPL.O) روز جمعه با افزایش 5 درصدی، به بالاترین میزان خود در یک سال اخیر رسید. پس از یک دوره رکود، با انتشار گزارش درآمد سه ماهه Apple این رشد سهام باعث خوشحالی سهامداران شد.

این افزایش سهام، موج مثبتی را در سراسر بازار وال استریت ایجاد کرد و به افزایش 1.5 درصدی شاخص S&P 500 و نزدک منجر شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که، روز پنجشنبه تیم کوک گزارش سه ماهه درآمد خود را منتشر کرد.

جیک دلارهید، مدیر اجرایی Longbow Asset Management در ایالت اوکلاهاما، گفت: "اپل به دلیل ثبات در اجرا، بازار متلاطم وال استریت را آرام کرد. تیم کوک یکی از هدایت کنندگان سکان این کشتی است." Dollarhide افزود: "سهامداران بازار سرمایه به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک هستند. سهام های اپل و مایکروسافت (MSFT.O) در حال حاضر می توانند به آن ها این اطمینان را بدهند. کارشناسان اقتصادی درآمد سه ماهه منتهی به 1 آوریل، با ارزش ترین شرکت جهان را نسبتا پایین پیش بینی می کردند اما، سود شرکت پیش بینی ها فراتر رفت. راه اندازی بازارهای نوظهور مانند هند توسط اپل می تواند سود ناخالص سه ماهه جاری شرکت را بیشتر از حد انتظار افزایش دهد.

ارزش سهام Apple در بازار سهام با بیش از 100 میلیارد دلار افزایش به حدود 2.7 تریلیون دلار رسید و برتری خود را نسبت به مایکروسافت، دومین شرکت ارزشمند جهان، با 2.3 تریلیون دلار افزایش داد.

در آخرین معامله بازار سرمایه سهام شرکت کوپرتینویی، کالیفرنیا قرار بود با 173.48 دلار، بزرگترین افزایش یک روزه خود را از 30 نوامبر رقم بزند. بالاترین قیمت سهام تا قبل از این در ماه آگوست با 176 دلار به ثبت رسیده بود. وضعیت سهام اپل حدود40 درصد از پایین ترین مقدار خود در ژانویه رشد داشته است و برای رسیدن به رکورد خود در ژانویه 2022 فقط 4.7 درصد فاصله دارد. شاخص 500S&P نیز نسبت به بالاترین رکورد خود در ژانویه 2022نیز حدود 15 درصد کمتر است.


چاپ