ایالت های نیوجرسی و اوهایو آمریکا تیک تاک را ممنوع کردند

ایالت های نیوجرسی و اوهایو آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که همگام با ایالت های دیگر استفاده از پلتفرم ویدئویی TikTok را در دستگاه های دولتی ممنوع می کنند.

پلتفرم تیک تاک

در هفته های اخیر، قانونگذاران ایالات متحده طرحی را تصویب کردند که به موجب آن استفاده از پلتفرم محبوب تیک تاک در تمام ارگان های دولتی این کشور ممنوع خواهد بود. اولین گام در اجرای این طرح را ساختمان اداری مجلس نمایندگان برداشت. مدیر ارشد بخش اداری مجلس نمایندگان آمریکا، هر گونه استفاده از این برنامه توسط نمایندگان و کارکنان را ممنوع کرد. ایالت های دیگر این کشور نیز اقداماتی را برای اجرای این طرح انجام دادند. هم اکنون نیز ایالت های نیوجرسی و اوهایو به این طرح پیوستند.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی از حزب دموکرات گفت: "علاوه بر ممنوع کردن این برنامه ویدئویی متعلق به شرکت چینی ByteDance در دستگاه‌های دولتی، ارائه هرگونه خدمات فروش محصولات نرم افزاری و سخت افزاری شرکت های Huawei، Hikvision Tencent Holdings ،ZTE Corporation و Kaspersky Labنیز ممنوع خواهد بود." دفتر مورفی گفت: «نگرانی‌های در سطح امنیت ملی وجود دارد که مهم ترین آن نگه داری داده‌های کاربران در چین است که می تواند زمینه سوء استفاده از این اطلاعات را توسط دولت چین فراهم کند.»

مایک دی واین، فرماندار اوهایو از حزب جمهوری‌خواه در دستور خود گفت: «این اقدامات در خصوص حفظ حریم خصوصی داده‌ها و امنیت سایبری برای مقابله با تهدیدات امنیت ملی و امنیت سایبری کاربران آمریکایی این برنامه‌ها، پلتفرم‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌کننده آن ها صورت می گیرد. »

TikTok در واکنش به این اقدام گفت: «از این که بسیاری از ایالت‌های آمریکا برای اعمال سیاست‌های این چنینی که هیچ ربطی به ارتقای امنیت سایبری ندارد و صرفا بر دروغ و تهمت استوار است، نا امید شده است.»

روز جمعه، تونی اورز فرماندار ویسکانسین اعلام کرد که قصد دارد مانند سایر ایالت های دیگر استفاده از پلتفرم ویدیویی محبوب که دارای 100 میلیون کاربر آمریکایی آمریکایی است را، ممنوع کند.

فرمانداران جمهوری خواه با سرعت بیشتری طرح ممنوعیت TikTok در دستگاه های ایالتی را اجرا کرده اند و تعدادی از فرمانداران دموکرات برای اجرای این طرح با کمی تاخیر اقدام کرده اند.


پس از انتشار این خبر توسط کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی ایالات متحده در نوامبر گذشته که مدعی شد این برنامه می تواند خطرات زیادی در سطح امنیت ملی با خود به همراه داشته باشد، درخواست‌ها برای ممنوعیت TikTok از دستگاه‌های دولتی افزایش یافت. FBI معتقد است که دولت چین می تواند از این برنامه برای تأثیرگذاری بر کاربران یا کنترل دستگاه های دولتی آمریکا استفاده کند.

روز جمعه اخباری منتشر شد که TikTok فرآیند استخدام مشاوران برای اجرای توافقنامه امنیتی احتمالی با ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد. دو منبع نزدیک به مجلس نمایندگان گفتند بیشتر نمایندگان این کشور با این قرارداد مخالف هستند. به مدت سه سال، TikTok تلاش کرد که به واشنگتن ضمانت دهد تا اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار نمی دهد. تلاشی که با شکست همراه شد.!

 های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ