شرکت Dell تمام فعالیت های خود را در روسیه متوقف کرد

شرکت فناوری Dell روز شنبه اعلام کرد که پس از بسته شدن دفاتر خود در اواسط ماه اوت، تمام فعالیت های خود را در روسیه متوقف کرده است.

 لوگوی dell
به گزارش های فن تک، از زمانی که مسکو در 24 فوریه ده ها هزار نیرو به اوکراین فرستاد، شرکت کامپیوتری تامین کننده حیاتی سرورها در روسیه، همگام با سایر شرکت های فناوری جهان حجم فعالیت های خود را در این کشور کاهش داده بود. بیشتر بخوانید


شرکت دل در ماه فوریه فروش خود را در اوکراین و روسیه به حالت تعلیق درآورد و گفت که وضعیت را برای تصمیم بعدی زیر نظر خواهد داشت.
مایک سیمیناس، سخنگوی دل گفت: «در اواسط ماه اوت، ما دفاتر خود را تعطیل کرده و تمام عملیات خود را در روسیه متوقف کردیم. ما در ماه فوریه تصمیم گرفتیم از فروش، خدمات یا پشتیبانی محصولات  خود در روسیه، بلاروس و مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین، علاوه بر کریمه که قبلاً تحریم شده بود، خودداری کنیم.»

روسیه در سال 2014 شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را از تسلط اوکراین خارج کرد و در ماه فوریه جمهوری‌های مستقل در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین به رسمیت شناخت و تحریم هایی که توسط اوکراین و کشورهای غربی علیه روسیه اعمال شده بود را، محکوم کردند.
وزارت صنعت روسیه روز جمعه اعلام کرد که، بسیاری از محققان و مهندسان شاغل شرکت دل در روسیه پس از انتشار گزارش خبر خروج کامل این شرکت در رسانه ها، در جست و جوی فرصت های شغلی جدیدی هستند.

نشریه فناوری CNews این هفته گزارش داد که دل به طور کامل روسیه را ترک خواهد نمود و تمام کارکنان محلی خود را اخراج خواهد کرد. پورتال خبری رسانه فناوری TAdviser نیز در این خصوص گزارش مشابهی را منتشر کرد. خبرگزاری تاس به نقل از واسیلی شپاک، معاون وزیر صنعت و بازرگانی روسیه روز جمعه گفت: «ما در حال رصد اوضاع هستیم. طبق داده های ما، اکثریت قریب به اتفاق متخصصان مرکز تحقیق و توسعه دل و مهندسین پشتیبانی واحدهای سن پترزبورگ و مسکو قبلاً پیشنهادهای کاری با دستمزدهای بالا از سوی تولیدکنندگان روسی دریافت کرده اند.»


چاپ