توافق نهایی اتحادیه اروپا در مورد استفاده از یک درگاه شارژ تلفن همراه

کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا قرار است در روز 7 ژوئن در مورد یک درگاه شارژ مشترک برای تلفن های همراه، تبلت ها و هدفون ها به توافق برسند. تصمیمی که به نقل از منابع آگاه به شدت از سوی شرکت اپل (AAPL.O) مورد انتقاد قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

oropa usb 1

پیشنهاد برای یک درگاه شارژ تلفن همراه برای اولین بار توسط کمیسیون اروپا بیش از یک دهه پیش پس از شکایت کاربران آیفون و اندروید در مورد استفاده از شارژرهای مختلف برای تلفن های خود مطرح شد. گوشی آیفون از طریق کابل لایتنینگ شارژ می شود در حالی که دستگاه های مبتنی بر اندروید با استفاده از کانکتورهای USB-C تغذیه می شوند.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، سه‌شنبه آینده دومین و احتمالاً آخرین جلسه بین کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران این اتحادیه در خصوص این زمینه خواهد بود، که نشان‌دهنده عزم جدی برای دستیابی به یک توافق مشترک است.

مردم عقیده دارند که مسائل باقی مانده شامل گسترش دامنه این طرح شامل لپ‌تاپ‌ها نیز خواهد شد. تصمیم نهایی قانونگذاران اتحادیه اروپا احتمالاً شرکت های دیگری مانند سامسونگ (005930.KS) و هواوی [RIC:RIC:HWT.UL] و دیگر سازندگان دستگاه‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا علاوه بر آن، می‌خواهند سیستم‌های شارژ بی‌سیم را تا سال 2025 جایگزین سیستم های موجود کنند، در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا و کمیسیون به دلایل فنی، خواهان فرصت بیشتری برای اجرای این قانون هستند.

اپل بلافاصله از هر گونه اظهار نظر خوددداری کرده است. اما، قبلاً گفته بود که استفاده نامناسب از استانداردهای بین‌المللی تاریخ‌خورده، نوآوری را خفه می‌کند و علاوه بر این، کاربران را مجبور به تغییر شارژرهای قدیمی به مدل های جدیدتر خواهد کرد که می‌تواند کوهی از زباله‌های الکترونیکی ایجاد کند.


چاپ