ناسا آزمایش آنتن تلسکوپ نانسی گریس روم را به پایان رساند

ناسا آزمایش آنتن مخصوص تلسکوپ فضایی نانسی گریس روم را به پایان رساند.

آنتن با بهره وری بالای ناسا

براساس گزارش وب سایت ناسا؛ مهندسان پایگاه گودارد ناسا مستقر در گرین بلت ایالت مریلند مراحل آزمایش آنتن مخصوص تلسکوپ فضایی نانسی گریس روم را به پایان رساندند. زمانی که این تلسکوپ در رصدخانه ناسا تا ماه مه سال 2027 راه اندازی شود می تواند به دانشمندان علم اخترفیزیک کمک زیادی کند. به عنوان مثال می تواند با کمک مادون قرمز اطلاعات مهمی در زمینه انرژی تاریک، ماده تاریک، جستجوی سیارات فراخورشیدی و کشف بسیاری از موضوعات دیگر به دست بیارود.

تصویر بالا در یک محفظه آزمایش، آنتن ارتباط اولیه بین فضاپیمای رومی و زمین را فراهم می کند. این بالاترین حجم داده از هر ماموریت اخترفیزیک ناسا تا کنون را کاهش می دهد.بازتابنده آنتن جنس کامپوزیت کربن ساخته شده است بنابراین، وزن بسیار کمی دارد اما در برابر نوسانات دمایی گسترده فضاپیما مقاوم است. بشقاب آنتن 5.6 فوت (1.7 متر) قطر و وزن آن تنها 24 پوند (10.9 کیلوگرم) می باشد.

ابعاد بزرگ آن به تلسکوپ کمک می کند تا سیگنال های رادیویی را از فاصله میلیون ها سال نوری به زمین ارسال کند. در یک فرکانس مشخص آنتن دستورات را دریافت می کند و اطلاعات مربوط به وضعیت فضاپیما را به ایستگاه زمینی ارسال می کند.

آنتن از فرکانس دیگر برای انتقال داده با سرعت 500 مگابیت در ثانیه به ایستگاه های زمینی در نیومکزیکو، استرالیا و ژاپن استفاده خواهد کرد. این مکان ها در چند کشور مختلف پخش شده اند تا تیم مهندسی بتواند مداوم با فضاپیما در ارتباط باشد.

ساخت این آنتن با همکاری شرکت های خصوصی و دولتی انجام شد. آژانس فضایی ایالات متحده مسئولیت طراحی فرکانس رادیویی و ساخت این مجموعه را به عهده داشت.


یک شریک خصوصی به نام Applied Aerospace Structures Corporation (AASC) مستقر در استاکتون ایالت کالیفرنیا، برای طراحی مکانیکی و ساخت مجموعه بازتابنده کامپوزیت و استرات با آژانس به توافق رسید. طبق برنامه ریزی آنتن در ماه دسامبر به ناسا تحویل داده می شود. مهندسان شرکت AASC و پایگاه Goddard آزمایش آن را به اتمام رساندند. آنتن در یک محیطی مشابه فضا و در دمای حدود منفی 26 تا 284 درجه فارنهایت (منفی 32 تا 140 درجه سانتیگراد) مورد آزمایش قرار گرفت.

علاوه براین، تیم مهندسی از آنتن تست ارتعاش گرفت تا بتواند مقاومت آن را در لحظه پرتاب فضاپیما ارزیابی کند. مهندسان در محفظه تست آنکوئیک فرکانس رادیویی که در عکس بالا می توانید مشاهده کنید، عملکرد آنتن را اندازه گیری کردند. دیوارهای محفظه آزمایش با قطعات فوم هرمی پوشیده شده است که نویزهای مزاحم را در طول آزمایش به حداقل می رساند. سپس، تیم آنتن را به مجموعه بوم مفصلی متصل می کند و به صورت الکتریکی آن را با سیستم ارتباطات فرکانس رادیویی رومن ادغام می کند.


چاپ