فضانوردان ناسا برای ماموریت SpaceX Crew-6 آماده می شوند!

فضانوردان ناسا خود را برای ماموریت SpaceX Crew-6 آماده می کنند. آن ها قرار است در تاریخ 26 فوریه (7 اسفندماه 1401) زمین را به مقصد ایستگاه بین المللی ترک کنند.

ماموریت SpaceX-crew6
خدمه این پرواز در تاریخ 26 فوریه از طریق موشک فالکون 9 و فضاپیمای دراگون اندیور به فضا فرستاده خواهند شد. این پرتاب قرار است از مجتمع پرتاب 39A مرکز فضایی کندی ناسا واقع در ایالت فلوریدا صورت بگیرد.

فضانوردانی که در این ماموریت علمی حضور دارند شامل استفن بوون، وارن هوبرگ، سلطان النیادی فضانورد امارات متحده عربی و آندری فدیایف، فضانورد روسکوسموس. 25 ژانویه یک جلسه مطبوعاتی با حضور این چهار نفر در مرکز فضایی جانسون ایالت هیوستون آمریکا برگزار خواهد شد. ماموریت SpaceX Crew-6 ، ششمین پرواز خدمه ای است که از طریق فضاپیمای شرکت خصوصی اسپیس ایکس برای انجام تحقیقات علمی در آزمایشگاه گرانش انجام می شود.

ناسا در کنفرانس خبری ساعت 12 بعدازظهر، اطلاعات بیشتری درباره ی این ماموریت ارائه می دهد. سپس کنفرانس بعدی در ساعت 2 بعد از ظهر همان روز با حضور خدمه های پرواز برگزار می شود. هر دو این کنفرانس ها به صورت زنده در کانال یوتیوب ناسا، اپلیکیشن و وب سایت آژانس فضایی پخش خواهد شد.

این رویداد آخرین فرصتی است که رسانه های مختلف می توانند به طور مستقیم قبل از اعزام به پایگاه کندی، با فضانوردان Crew-6 داشته باشند. رسانه‌های خبری دیگر که امکان حضور در این جلسه مطبوعاتی را ندارند می توانند از طریق مجاری با خدمه مصاحبه کنند. برای این کار ابتدا باید درخواست خود را به آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

سوابق فضانوردان ماموریت SpaceX Crew-6

استفن بوون: این چهارمین سفر بوون به فضاست. بوئن در سه ماموریت قبلی شاتل فضایی: STS-126 در سال 2008، STS-132 در سال 2010، و STS-133 در سال 2011 حضور داشته است. او رکورد 40 روز حضور در فضا با مجموع 47 ساعت و 18 دقیقه به ثبت رسانیده است و هفت راهپیمایی فضایی را انجام داده است. استیفن به عنوان فرمانده مأموریت، مسئولیت تمام مراحل پرواز، از پرتاب تا بازگشت را به عهده خواهد داشت. او به عنوان مهندس پرواز Expedition 69 در این ایستگاه خدمت می کند.

بوون در شهر کوهاست ایالت ماساچوست به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده مرکز آناپولیس ایالت مریلند و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی اقیانوس از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در دانشگاه کمبریج و موسسه اقیانوس شناسی وودز هول در فالموث است. در جولای 2000، بوون اولین افسر زیردریایی بود که توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد.

وارن هوبرگ: این ماموریت اولین پرواز هوبرگ از زمان انتخاب او به عنوان فضانورد در سال 2017 خواهد بود. او مسئولیت نگه داری از سیستم ها و عملکرد فضاپیما را به عهده دارد. هوبرگ در ایستگاه، به عنوان مهندس پرواز Expedition 69 خدمت خواهد کرد.

هوبورگ اهل پیتسبورگ است. او مدرک لیسانس خود را در رشته هوانوردی و فضانوردی از MIT و دکترا را از دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه برکلی دریافت کرد. هوبورگ در حال حاضر، استادیار هوانوردی و فضانوردی در مرکزMIT است. تحقیقات هوبورگ بر روش‌های کارآمد برای طراحی سیستم‌های مهندسی متمرکز بود.

سلطان النیادی: النیادی اولین سفر خود به فضا را به نمایندگی از مرکز فضایی محمد بن راشد در امارات متحده عربی انجام می دهد. او در این پرواز به عنوان مهندس پرواز  Expedition 69 خدمت می کند.

آندری فدیایف: این اولین سفر او به فضا محسوب می شود. او قرار است به عنوان متخصص مأموریت بر روی مراحل پرتاب فضاپیما و ورود مجدد آن به زمین نظارت کند. او مهندس پرواز Expedition 69 خواهد بود.


چاپ