ثبت رکورد جدید فضانوردان ناسا در سال 2022

این فضانورد ناسا به تازگی رکورد جدیدی در فضا ثبت کرده است. مارک ونده هی، فضانورد ناسا، این هفته رکورد جدیدی را برای طولانی ترین پرواز فضایی توسط یک آمریکایی به نام خود ثبت کرد. ونده هی پس از ورود به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در 9 آوریل 2021، روز سه شنبه از رکورد 340 روزه موجود ناسا که توسط اسکات کلی در سال 2016 ثبت شده بود، پیشی گرفت. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این رکورد جدید تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.


زمانی که ونده هی در پایان این ماه به زمین بازگردد، رکورد مدت زمانی که در این ماموریت حضور داشت 355 روز خواهد بود.


nasa 1
شکل1 فضانورد ناسا مارک ونده هی در ایستگاه فضایی.
فضانورد آمریکایی همراه با یک کیهان‌نورد روسی پیوتر دوبروف برای انجام یک ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2021 اعزام شدند و به این ترتیب این زوج رکورد طولانی‌ترین اقامت در ایستگاه فضایی را در پایان این ماه هنگامی که با هم به خانه بر می گردند، به ثبت خواهند گذاشت. در آغاز انتظار می رفت ماموریت ونده هی و دوبروف یک ماموریت استاندارد شش ماهه باشد، اما تغییراتی که در برنامه چرخش خدمه در پاییز گذشته ایجاد شده بود، منجر به تمدید ماموریت آنها شد.
بیل نلسون، رئیس فعلی ناسا، رکورد جدید پرواز فضایی وند هی را تبریک گفت و در توییتی نوشت: «امروز [مارک ونده هی] تاریخ ساز خواهد بود و از رکورد [اسکات کلی] در طولانی‌ترین پرواز فضایی توسط فضانورد ناسا پیشی می‌گیرد! اقامت مارک به ما کمک می کند تا اثرات ماموریت های طولانی مدت در فضا را بررسی کنیم. مارک، از خدمات شما متشکرم!»
در ویدئویی که روز سه شنبه توسط ناسا منتشر شد، فضانورد آمریکایی که دومین ماموریت فضایی خود را تجربه می کند، گفت: " که وقتی به زمین باز می گردد قصد دارد تا آنجا که ممکن است به بیرون برود" و در اضافه گفت: "من یک ماموریت یک ساله داشتم. بنابراین من مشتاقانه منتظرم که بدون توجه به شرایط آب و هوایی بیرون باشم. " او در مورد به یاد ماندنی ترین تجربیات خود در ISS گفت: " که شفق های قطبی زیبا را هرگز فراموش نخواهد کرد. "


چاپ