انحراف یک سیارک با برخورد فضاپیمای DART در 3 آذر1400

فضاپیمای DART ناسا بین سپتامبر تا اکتبر(شهریور تا مهر) سال آینده به هدف خود می رسد. چراکه قرار است به صورت عمدی برای انحراف یک سیارک به آن برخورد نماید.

آخرین تمرینات برای آزمایش دفاع سیاره ای ناسا در حال حاضر در حال انجام است. این ماموریت بی نظیر که هفته آینده پرتاب خواهد شد، قرار است به طور عمدی یک فضاپیما را با یک سیارک برخورد کند تا مسیر آن را منحرف کند. آزمایش تغییر جهت دوگانه فضاپیمای (DART)سعی خواهد کرد، به سیارک مهتابی دیمورفوس که به دور سیارکی بزرگتر به نام دیدیموس می چرخد برخورد کند.
به گفته آژانس فضایی، هیچ یک از این سیارک ها هیچ گونه تهدیدی برای زمین ندارند و این ماموریت تنها به عنوان یک آزمایش و نمایشگر فناوری در نظر گرفته شده است. این ماموریت، که در درجه اول به دیمورفوس کمک می کند تا مسیر خود را منحرف کند، از طریق تلسکوپ ها و تجهیزات مبتنی بر زمین در طول سفر خود نظارت خواهد شد.

nasa dart illustration press release 1633505685946

در آستانه این سقوط مورد انتظار، هیجان زیادی در حال ایجاد است، به همین دلیل ناسا تصمیم گرفته است که این رویداد را به صورت زنده برای همه پخش کند.
ماموریت دارت ناسا: زمان پرتاب
موشک ماموریت دارت در ساعت 1:21 بامداد به وقت شرق در 24 نوامبر (3آذر)بر روی موشک فالکون 9 اسپیس ایکس منفجر خواهد شد.
ماموریت دارت ناسا: نحوه تماشای زنده
پوشش زنده پرتاب از ساعت 11:00 صبح IST آغاز خواهد شد. می توانید پوشش زنده را در تلویزیون ناسا، اپلیکیشن ناسا و وب سایت ناسا تماشا کنید.
فضاپیمای دارت. پس از رسیدن به دیمورفوس، به دانشمندان روی زمین اجازه می دهد تا اثربخشی یک برخورد کنترل شده برای انحراف یک سیارک بالقوه خطرناک را اندازه گیری کنند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ