گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4 نسخه های One UI5را دریافت کرد!

سامسونگ نسخه بروزرسانی One UI5 را برای گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4 منتشر کرد.

گلکسی واچ5 و 4 oneUI5 1

طبق گزارش فون ارنا؛ مهم ترین ویژگی که در سری گلکسی واچ 6 سامسونگ خیلی به چشم می آید. نسخه بروز رسانی  One UI5 براساس Wear OS4 طراحی شده است. این بروزرسانی روی چندین ویژگی کلیدی مانند ردیابی خواب، سلامت و تناسب اندام متمرکز شده است. شرکت کره ای نسخه رابط کاربری 5.1.1 One UI را به صورت محدود منتشر کرد. از میان دستگاه های پوشیدنی فقط گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 4 موفق به دریافت نسخه بروزرسانی جدید شدند. طبق بیانیه جدید تمام مدل های سری گلکسی واچ5 نسخه 5.1.1 One UI را دریافت کردند.

فهرست قابلیت های جدید گلکسی واچ5 و گلکسی واچ4

گلکسی واچ5 و4 oneUI5 2

1- ردیاب خواب کامل تر


عملکرد ردیاب خواب در نسخه 5.1.1 One UI ارتقا چشمگیری داشته است. قابلیت های جدید به کاربران امکان یک ارزیابی کلی از کیفیت خواب می دهد. در این بخش معیارهایی وجود دارد که نشان می دهد در هر مرحله از خواب سطح اکسیژن خون شما چقدر بود و چقدر در طول شب خر و پف کرده اید.
ویژگی جالب تری که در این بخش دیده می شود، قابلیت جدید Sleep Coaching است. این ویژگی بعد از 7 روز ارزیابی دقیق از مراحل خواب با نمایش یک نماد که معمولا به شکل حیوان است، نوع خواب شما را تشخیص می دهد. در نهایت براساس ارزیابی یک برنامه چهار تا پنج هفته ای برای بهبود خواب که شامل چک‌لیست‌، اهداف، راهنمایی‌ها و گزارش‌ها می شوند به شما ارائه می دهد.

گلکسی واچ 5 و 4 oneUI 3
2- مربی تناسب اندام دقیق تر

اگر به دویدن علاقه دارید، نسخه بروزرسانی جدید می تواند شما را خوشحال کند. شما در نسخه One UI5 می توانید براساس توانایی بدنی خود، سطح تمرینات را مشخص کنید. در این بخش تمرینات را به 5 سطح مختلف تقسیم می کنید: گرم کردن، چربی سوزی، ، کاردیو، تمرین سخت و مرحله آخر تمرینات سنگین.


3- افزودن قابلیت Route Workout

ویژگی Route Workout قبلا فقط مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری بود. اما در حال حاضر دویدن را هم شامل می شود. علاوه براین، کاربران می توانند از طریق برنامه Health سامسونگ به پایگاه داده GPX دسترسی پیدا کنند و از راهنمایی آن برای پیدا کردن مسیرهای جدید استفاده کنند.

گلکسی واچ 5 و 4 oneUI 4
4- قابلیت SOS یا تماس اضطراری

شاید ما از این امکانات در طول روز خیلی استفاده نکنیم اما، وجود آن حتی از ویژگی های قبلی اهمیت بیشتری دارد. ویژگی های امنیتی ویژگی هایی هستند که می تواند زندگی شما را از خطر مرگ نجات دهند. بله، منظور ما قابلیت تماس اضطراری یا همان SOS است. SOS می تواند با فوریت های پزشکی تماس بگیرد و محل دقیق و اطلاعات پزشکی صاحب ساعت را به آنها اطلاع دهد.

در آخر، قابلیت تشخیص سقوط یا Fall Detection است که به طور پیش فرض برای کاربران 55 ساله یا بالاتر فعال می شود.


چاپ