محکومیت گوگل به علت نقض قانون ثبت اختراع در دانگل کروم کست

گوگل به اتهام نقض قانون ثبت اختراع در دانگل کروم کست(Chromecast) محکوم شد.

دانگل کروم کست

طبق گزارش فون ارنا؛ گوگل در آستانه 10 سالگی دانگل وایرلس Chromecast به علت عدم رعایت قوانین حق ثبت اختراع محکوم به پرداخت غرامت شد. هیئت منصفه دادگاهی در ایالت تگزاس شرکت Google را به علت عدم رعایت قوانین ثبت اختراع در کروم کست و سایر دستگاه هایی که از این فناوری استفاده کرده اند، به پرداخت 338.7 دلار غرامت محکوم کرد.

شرکت آمریکایی تاچ استریم( (Touchstream Technologies این شکایت را در سال 2021 مطرح کرده بود و در آن خواستار دریافت غرامت 338.7 میلیون دلاری از گوگل شد. این شکست سنگینی در پرونده های حقوقی Google محسوب می شود. البته، چند ماه اخیر نیز در پرونده شکایت شرکت Sonos سازنده بلندگوهای هوشمند به علت نقض قوانین ثبت اختراع به پرداخت 32.5 میلیون دلار محکوم شده بود.

گوگل بلندگو هوشمند

شرکت تاچ استریم سازنده معروف برنامه ویدیویی اجتماعی "Shodogg" است. این شرکت ادعا می کند که دانگل محبوب کروم ست گوگل و سایر دستگاه های مشابه آن حق ثبت اختراع این شرکت را در قسمت پخش جریانی ویدئوها نقض کرده اند. طبق ادعای این شرکت، دیوید استروبر بنیانگذار Touchstream این فناوری را در سال 2010 به نام خود ثبت کرده بود. این ویژگی به کاربران امکان می دهد که فیلم های خود را از دستگاه های کوچکتری مانند گوشی های هوشمند به نمایشگرهای بزرگتر مانند تلویزیون منتقل کنند.

تاچ استریم ادعا می کند که گوگل در سال 2011 با آن ها در مورد این فناوری مذاکره کرده بود اما، دو ماه بعد از پشنهاد همکاری خود منصرف شد. دو سال بعد در سال 2013 آلفابت از دستگاه جدید پخش جریانی دانگل کروم کست رونمایی کرد. طبق پنت های پیوست شده به این پرونده حقوقی گوگل در سه مورد از فناوری این شرکت کپی برداری کرده است. البته این اتهام در مورد تجهیزات دیگری مانند بلندگوهای هوشمند Google Home، Nest، تلویزیون های هوشمند و بلندگوهای شخص ثالث با قابلیت Chromecast نیز صدق می کند.

روابط عمومی گوگل در واکنش به حکم نهایی دادگاه، ادعاهای تاچ استریم را رد کرد و گفت نسبت به آن اعتراض می کند. این شرکت در ادامه اضافه کرد:" آنها همیشه فناوری را به طور مستقل توسعه داده اند و به رقابت با شرکت های دیگر پرداخته اند." پیروزی تاچ استریم در این پرونده می تواند زنگ خطری در پرونده های مشابه دیگر آن علیه شرکت هایی مانند Comcast، Charter و غیره باشد.


چاپ