عرضه زودهنگام گلکسی اس 24 سامسونگ برای مقابله با آیفون 15!

سامسونگ قصد دارد برای رقابت با آیفون15 گوشی گلکسی اس 24 را زودتر روانه بازار کند.

گلکسی اس24

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ سامسونگ قصد دارد برای رقابت با آیفون15، گوشی پرچمدار بعدی خود را زودتر به بازار عرضه کند. به نظر می رسد شرکت کره ای فکر می کند که گوشی جدید اپل به علت عملکرد خوبی که دارد می تواند سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی های هوشمند را به تصاحب خود در آورد. به همین علت تصمیم گرفته است که رویداد آنپکد را نسبت به سال گذشته زودتر برگزار کند. نشریه کره ای The Elec با انتشار گزارشی توانست به ما یک نمای بهتری از وضعیت فعلی سامسونگ ارائه بدهد. در حال حاضر، این شرکت گوشی های تاشو جدید گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5 را نسبت به مدل های قبلی حدود 8 تا 10 درصد بیشتر فروخته است که این رقم با توجه به وضعیت فعلی بازار جهانی خیلی بد نیست!

اما بهر حال، گوشی های تاشو سامسونگ هم مانند برندهای دیگر از رکود اقتصادی در امان نیست. اگر چه میزان فروش این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 حدود 10 درصد افزایش یافته است و حتی احتمال دارد این میزان برای اولین بار از زمان تاسیس سامسونگ به رقم 10 میلیون دستگاه برسد. اما، شواهد نشان می دهد میزان فروش نهایی خیلی کمتر از این رقم خواهد بود.

از طرف دیگر تعطیلات سه روزه عید Chuseok نزدیک است. اگر میزان تقاضا برای گوشی های جدید سری گلکسی Z زیاد بود، سامسونگ باید برای جلوگیری از اختلال در تولید قطعات جدید سفارش می داد. اما چنین اتفاقی نیافتاده است و به احتمال خیلی زیاد محموله ها به 12 تا 13 میلیون دستگاه پیش بینی شده توسط ناظران صنعت نمی رسد.

در ماه های اخیر گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر این که شرکای تجاری سامسونگ تولید انبوه قطعات گلکسی اس 24 را در ماه نوامبر، یک ماه زودتر نسبت به سال گذشته آغاز خواهند کرد. این موضوع باعث شد تا شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت قصد دارد زودتر از سال گذشته خط تولید گلکسی اس 24 را راه اندازی کند، در رسانه های اجتماعی منتشر شود.

طبق گزارش جدید گلکسی اس 24 یک ماه زودتر از گلکسی اس 23 که در ماه فوریه 2023 عرضه شد، رونمایی می شود. بنابراین، تولید قطعات سخت افزاری آن از ماه آینده آغاز خواهد شد. نشریه Elec معتقد است که سامسونگ زودتر از سال گذشته سری گلکسی اس 24 را به بازار عرضه می کند زیرا آیفون 15 تقاضای زیادی دارد. غول کره جنوبی نمی خواهد اپل سهم بزرگی از بازار این شرکت را تصاحب کند. ممکن است آیفون 15 بتواند به اپل کمک کند تا سامسونگ را از سر راه خود کنار بزند. بنابراین تصمیم شرکت کره ای می تواند تا اندازه ای از این اقدام اپل جلوگیری کند.


چاپ