قیمت گلکسی S23 اولترا به مقدار کمی افزایش خواهد یافت

کم کم به مراسم رونمایی از سری جدید گلگسی S23 سامسونگ نزدیک می شویم. شایعاتی مطرح شده که شرکت کره ای قصد دارد از سری جدید فقط قیمت مدل اولترا را بین 10 تا 20 درصد افزایش دهد.

s23  سری جدید گلکسی

شمارش معکوس برای رونمایی از سری جدید گلکسی S23 آغاز شده است. روزهای اخیر شاهد فاش شدن اطلاعاتی بودیم که برخی از طراحی و مشخصات احتمالی را تایید می کرد. حالا شایعات جدید نشان می دهد که شرکت سامسونگ قصد دارد قیمت پرچمداران بعدی سری S را افزایش دهد و به نظر می رسد که تا حدودی درست باشد.


به نظر می رسد فروش گلکسی اس 22 کمتر از حد انتظار بود، بنابراین با وجود این که هزینه های تولید افزایش یافته است اما سامسونگ به علت ترس از دست دادن مشتریان خود محتاطانه عمل می کند. یک رسانه کره ای به تازگی مدعی شده است که قیمت های سری جدید نسبت به سال قبل حدود 10 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت. SAMSUNG ظاهرا می خواهد افزایش قیمت ها را در حد وسط قرار دهد. البته، قیمت Galaxy S23 Ultra فقط گرانتر خواهد بود.

یک افشاگر جدید به نام @RGcloudS در توییتی ادعا کرد که اطلاعات جدیدی در مورد قیمت های سری 2023 دارد. بر اساس اطلاعات این افشاگر، قیمت‌ها در گلکسی اس 23 استاندارد و گلکسی اس 23 پلاس بدون تغییر باقی خواهند ماند. به عبارت دیگر ما می‌توانیم پیش بینی کنیم که گلکسی S23 با8 گیگابایت/128 گیگابایت با قیمت 799 دلار و مدل 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی آن با قیمت 849 دلار به فروش برسد. به طور مشابه، قیمت اس 23 پلاس برابر با همان قیمت مدل قبلی خود عرضه خواهد شد. به این معنی که نسخه 8 گیگابایتی/128 گیگابایتی با قیمت 999 دلار و نسخه 8 گیگابایتی/256 گیگابایتی 1049 دلار قیمت خواهد داشت.

در حال حاضر، اگرچه شایعه شده است که S23 و S23 Plus دارای پردازنده جدید، باتری‌های بزرگ‌تر، طراحی جدید در قاب پشتی و دوربین سلفی هستند اما از نظر بیشتر کاربران این تغییرات خیلی به چشم نمی آید بنابراین، توجیه خوبی برای افزایش قیمت نیست.


S22 Plus عملکرد خوبی نداشته است و شایعاتی در مورد عدم عرضه S24 Plus در سال آینده ایجاد کرد. افزایش قیمت برای S23 Plus قطعا ریسک زیادی دارد، بنابراین سامسونگ از همان قیمت‌های سال گذشته برای حفظ تعادل بازار استفاده می کند.

قیمت Galaxy S23 Ultra می تواند بیشتر از مدل قبلی باشد. قیمت پایه Galaxy S22 Ultra با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی 1199 دلار است. اما افشاگر RGcloudS معتقد است که فضای ذخیره سازی گوشی جدید امسال از 256 گیگابایت شروع می شود که با شایعات قبلی مطابقت دارد و قیمت مدل پایه آن نیز با 8 گیگابایت رم 1249 دلار خواهد بود. با یک حساب سر انگشتی می بینیم تفاوت قیمت این دو مدل با هم 50 دلاری است. پیش بینی می شود قیمت مدل 12 گیگابایتی/512 گیگابایتی 1349 دلار و قیمت مدل 12 گیگابایتی/1 ترابایتی می تواند با 1499 دلار به فروش برسد.

بیشتر گزارش‌ها در رنگ بندی گلکسی S23 نظر مشترکی دارند. سری جدید در چهار رنگ مختلف گل پنبه ای، بنفش یاسی، سبز و مشکی عرضه می شود. اما S23 Ultra ممکن است به تعداد محدود دارای رنگ بندی های دیگری نیز باشد. رنگ های محدود و مدل Ultra 1 ترابایتی حدود دو تا شش هفته دیرتر به بازار می آیند.


کارشناسان معتقدند گلکسی اس 22 اولترا 45 درصد از کل فروش اس 22 را به خود اختصاص داده است و یکی از بهترین گوشی های پریمیوم موجود در بازار است. بنابراین جانشین بعدی آن با یک دوربین 200 مگاپیکسلی بایدعکس های بسیار دقیق تری نسبت به مدل قبلی ارائه کند. تیزرهای تبلیغاتی سامسونگ نشان داد که گوشی جدید می تواند حتی در نور کم شب نیز عکاسی دقیقی انجام دهد.


چاپ