راه های جلوگیری از تخلیه سریع باتری و داده گوشی

برنامه‌های پس‌زمینه ممکن است انرژی باتری گوشی شما را تلف کنند، اما شما می توانید از هدر رفتن شارژ جلوگیری کنید.

تخلیه سریع شارژ گوشی

با بستن برنامه های پس زمینه فعال در گوشی؟ این سوالی است که بیشتر کاربران گوشی های هوشمند با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی از افراد معتقدند بله، با پاک کردن برنامه های پس زمینه هم می توانیدعملکرد تلفن خود را افزایش دهید و هم اطلاعات خود را ذخیره کنید. اما مدیران اپل و تیم اندروید گوگل معتقدند نه، زیرا برنامه‌های پس‌زمینه خیلی منابع گوشی شما را اشغال نمی‌کنند که بخواهد بر عملکرد آن تأثیر گذار باشد.


اما شاید به نظر شما شاید عجیب به نظر برسد ولی، هر دو پاسخ می توانند درست باشند. برنامه‌های پس‌زمینه ممکن است به تنهایی از منابع تلفن شما استفاده نکنند، تلفن‌های Android و iPhone به‌طور پیش‌فرض برنامه‌های پس‌زمینه را به‌صورت دوره‌ای بازخوانی می‌کنند. این کار از باتری گوشی و داده های شما استفاده می کند. با متوقف کردن به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه، می‌توانید باتری و داده‌های خود را حفظ کنید و نیازی به بستن برنامه‌های پس‌زمینه نداشته باشید.


در این جا راه حلی به شما ارائه می دهیم که با انجام دادن آن، هم از به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه جلوگیری می کنید و هم در مصرف داده ها صرفه جویی می کنید. پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید.


جلوگیری از به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه در آیفون


اگر گوشی شما آیفون است باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بخش تنظیمات گوشی را باز کنید.
  2. روی قسمت General ضربه بزنید.
  3. حالا بر روی Background App Refresh ضربه بزنید.
  4. در آخر Background App Refresh ضربه بزنید.

در این صفحه می‌توانید بازخوانی پس‌زمینه را در حالت خاموش قرار دهید. برنامه‌های پس‌زمینه را محدود کنید تا زمانی که به Wi-Fi متصل هستید کار بازخوانی را انجام دهد، یا به برنامه‌های پس‌زمینه اجازه دهید در حالت Wi-Fi و داده‌های تلفن همراه بازخوانی کنند.

علاوه بر این موارد، می‌توانید انتخاب کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند در پس‌زمینه به‌روزرسانی شوند. برای این کار، سه مرحله اول بالا را دنبال کنید. سپس صفحه ای باز می شود که در آن لیستی از برنامه ها را می توانید پایین صفحه مشاهده کنید و انتخاب کنید که کدام یک می توانند در پس زمینه رفرش شوند.

جلوگیری از به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه در گوشی های اندروید


اگر گوشی شما اندرویدی است، باید برای جلوگیری از به روز رسانی برنامه های پس زمینه مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بخش تنظیمات گوشی را باز کنید.
  2. روی Network & internet ضربه بزنید.
  3. حالا بر روی Data Saver ضربه بزنید.
  4. گزینه Use data saver را انتخاب کنید.

 

در بخش بهینه‌ساز داده، برنامه‌های پس‌زمینه ای که از داده‌ها استفاده می کنند را متوقف می‌کند، مگر اینکه تلفن شما به Wi-Fi متصل باشد. برخی از برنامه‌هایی که به صورت مداوم از آن ها استفاده می کنید ممکن است؛ مواردی مانند تصاویر را بارگیری نکنند، مگر این که روی تصویر ضربه بزنید که می‌تواند تکرار همیشگی آن برای شما آزاردهنده باشد. می‌توانید روی «داده‌های نامحدود» درست در زیر «استفاده از ذخیره‌کننده داده» ضربه بزنید. این کار به شما امکان انتخاب سه حالت را می دهد تا دسترسی نامحدود به داده‌ها را، حتی با روشن کردن «بهینه‌سازی داده یا Data optimization» داشته باشید.

همچنین می‌توانید به برنامه‌های خاصی اجازه استفاده از داده‌های پس‌زمینه را بدهید. برای این کار مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید:

  1. بخش تنظیمات گوشی را باز کنید.
  2. روی Network & internet ضربه بزنید.
  3. حالا به قسمت Mobile network بروید.
  4. روی App data usage ضربه بزنید.
  5. روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید.
  6. داده های پس زمینه را روشن کنید.

حالازمان آن فرا رسیده که انتخاب کنید، چه برنامه‌هایی در پس‌زمینه به‌روزرسانی شوند. گوشی هوشمند با انجام این کار، به طور بالقوه شارژ باتری و داده‌های شما را ذخیره می کند.


چاپ