آیفون 15 اولترا: قیمت، تاریخ عرضه و ویژگی های جدید

شایعات زیادی در مورد آیفون 15 سال 2023 وجود دارد. شرکت اپل همیشه برای محصولات آینده خود، نقشه راه کاملی برای سخت افزار و نرم افزار آینده تهیه می کند.

 آیفون 15 اولترا
طبق گزارش های فن تک و براساس گزارش های اخیر، اپل قصد دارد نام آیفون پرو مکس را به Ultra تغییر دهد. بیشتر بخوانید
ما در این مقاله قصد داریم ببرسی کنیم آیا آیفون‌های سال آینده بهتر از گوشی‌های امسال خواهد بود یا خیر!


تاریخ عرضه آیفون 15

اپل طبق عادت همیشگی، در فصل پاییز آیفون جدید را رونمایی می کند. به عنوان مثال، تاریخ عرضه مدل های آیفون 7 و 7 پلاس در 16 سپتامبر 2016 ، مدل های آیفون 8 و 8 پلاس در 22 سپتامبر 2017، آیفون X در 3 نوامبر 2017، انواع آیفون XS و XS Max در 21 سپتامبر 2018، سری آیفون 11 در 20 سپتامبر 2019، سری آیفون 12 و آیفون 13 به ترتیب در نوامبر 2020 و سپتامبر 2021 و در نهایت، آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس جدید در رویداد 7 سپتامبر سال جاری تعیین شده بود. بنابراین با نگاهی به این تاریخ های عرضه، می توان گفت که سری آیفون 15 به احتمال زیاد سپتامبر یا اکتبر 2023 رونمایی می شوند.

قیمت آیفون 15

بر اساس گزارش های جدید، اپل قصد دارد چهار نسخه جدید مدل های آیفون 15، پلاس، پرو و اولترا را تا سال آینده عرضه کند. به تازگی تحلیل گر معروف محصولات اپل LeaksApplePro، اطلاعات مربوط به این آیفون را فاش کرده است. او در مقاله خود به بهبود طراحی، عملکرد و تغییر نام Pro Max بهiPhone15 Ultra اشاره کرد.

تغییر نام تجاری با استراتژی برندسازی پردازنده های شرکت کوپرتینویی مطابقت دارد که، در آن "Ultra" مدل شاخص خواهد بود. این نسل از آیفون‌ها دارای پردازنده های M1، M1 Pro ، Max M1، M1 Ultra می باشد.
قیمت های احتمالی این مدل ها می تواند به شرح زیر باشد:
آیفون 15: 799 دلار
آیفون 15 پلاس: 999 دلار
آیفون 15 پرو: 1099 دلار
آیفون 15 اولترا: 1299 دلار
البته ممکن است در سال 2023 افزایش قیمت داشته باشد. گفته می شود آیفون های آینده در ایالات متحده حداقل 899 دلار قیمت خواهد داشت.

ویژگی های آیفون 15

اپل تغییرات شگفت انگیزی در طراحی آیفون 14 جدید ایجاد کرده است. این تغییرات شامل گزینه های سفارشی سازی بیشتر برای صفحه قفل، SOS اضطراری از طریق ماهواره، تشخیص تصادف و بهبود دوربین است. می توان پیش بینی کرد که آیفون 15 به احتمال زیاد دارای طراحی جدید و قابلیت های اضافی دیگری خواهد بود.

طرح

پیش‌بینی دقیقی در مورد طراحی آیفون های آینده وجود ندارد ولی، کارشناسان عقیده دارند گوشی جدید در دو اندازه تولید خواهند شد: آیفون 15 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی، صفحه نمایش 15 پلاس با صفحه 6.7 اینچی، صفحه نمایش Pro 15 با 6.1 اینچی و نرخ 120 هرتز و آیفون 15 اولترا با نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز.


بازگشت احتمالی Touch ID


تحلیل گر مشهور، مارک گورمن در آخرین خبرنامه خود به بازگشت Touch ID مورد علاقه طرفداران اشاره کرد. پس از آیفون X در سال 2017، اپل گوشی هایی با Touch ID یا Face ID تولید کرده است. اما هیچ گاه دستگاهی عرضه نکرد که هر دو قابلیت را به طور همزمان داشته باشند.

قابلیت همزمان داشتن این دو ویژگی، بسیار جالب خواهد بود. کاربران این انتخاب را دارند که قفل آیفون خود را با تاچ آیدی باز کنند. البته این ویژگی برای کسانی که می‌خواهند قفل گوشی را بدون برداشتن ماسک باز کنند، یک ویژگی عالی محسوب می شود.

گورمن گفت که ممکن است بر روی دکمه کناری، سنسور لمسی قرار بگیرد. البته این ویژگی می‌تواند محدود به تعدادی از آیفون‌های ارزان قیمت مانند آیفون SE آینده باشد.
گفته می شود اپل در حال کار بر روی ویژگی Face ID زیر نمایشگر گوشی است. اما فکر نکنیم تا سال 2025 کار آن تمام ‌شود. بنابراین، آیفون آینده از سیستم جزیره دینامیک استفاده خواهد کرد، که اپل می‌تواند به جای مدل‌های حرفه‌ای، آن را به همه مدل‌های گوشی گسترش دهد.


جزیره داینامیک

راس یانگ، تحلیلگر صنعت موبایل گفت که انتظار دارد، تمام مدل های آیفون 15 سال 2023 ویژگی جزیره داینامیک را داشته باشند. با این حال، او احتمال حضور نمایشگرهایی از نوع LPTO را در گوشی های 2023 ضعیف می داند. یانگ معتقد است مدل‌های آیفون 15 به پشتیبانی از ProMotion و صفحه نمایش همیشه روشن در اکثر مدل‌های Pro مجهز نخواهند بود.

طراحی قرص و فیس آیدی زیر نمایشگر

به غیر از طراحی حفره قرصی شکل، مدل‌های آیفون پرو ۲۰۲۳ دارای سیستم Face ID زیر نمایشگر است. البته این گزارش از یک وب‌سایت محبوب کره‌ای The Elec منتشر شده است. این شایعه از طرف راس یانگ و چند نفر دیگر از افراد نزدیک به اپل رد شد. کارشناسان معتقدند، اپل در حال کار بر روی توسعه سیستم Face ID زیر صفحه نمایش است که تا سال 2024 نیز آماده نمی شود. یانگ ادعا می کند که این شرکت فناوری Face ID زیر نمایشگر را در مدل های آیفون 16 تا سال 2025 یا بعد از آن، عرضه خواهد کرد.
شایعات دیگر در مورد آیفون 15

دوربین های دو طرف جلو

Majin Bu یکی از کارشناسان داخلی صنعت ساخت گوشی های هوشمند، گفته است که آیفون آینده می تواند دارای دو دوربین جلو به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی باشد. دو دوربین جلو می‌توانند به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کنند.
با ارتقای دوربین دوم جلو، کیفیت سلفی‌ها بهتر خواهد شد. دوربین‌های جلوی دوگانه قبلاً توسط سامسونگ و سایر شرکت‌ها آزمایش شده‌اند، اما هنوز در آیفون‌ها ادغام نشده‌اند. در کنار این تحول، این امکان نیز وجود دارد که بزرگنمایی لنزهای واید و فوق عریض در مدل های جدیدتر تغییر کند.


پورت USB-C

اپل ممکن است پورت لایتنینگ را به پورت USB تغییر دهد. این تغییر می تواند به دلیل الزام قانونی استانداردسازی کشورهایی مانند هند و برزیل باشد. اتحادیه اروپا نیز در نظر دارد تا پایان سال 2024 قانونی را به تصویب برساند تا اپل را وادار کند از سال 2024 همه محصولات آیفون‌ها، آیپدها و ایرپادهای فروخته شده در اروپا را مجهز به USB-C کند.
Iphone مدل Pro از Thunderbolt4 برای انتقال اطلاعات سریع تر و کارآمدتر استفاده می کند. تاندربولت 4 دارای سرعت 40000 مگابیت بر ثانیه است. آیفون های فعلی با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه کار می کنند. بنابراین، این یک جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

فناوری لنز پریسکوپ

کو تحلیلگر اپل، تاکید می کند که آیفون 15 پرو مکس 6.1 اینچی دارای لنز دوربین پریسکوپ نیز خواهد بود. البته از این ویژگی تنها در مدل‌های گران‌تر و پیشرفته‌تر آیفون های آینده استفاده خواهد شد.
با قابلیت لنز پریسکوپ، مدل‌های آیفون 15 پرو می‌توانند قابلیت‌های زوم اپتیکال را ارائه دهند که، دستیابی به آن در دوربین گوشی‌های هوشمند بسیار سخت است. این قابلیت ها شامل دستیابی به زوم اپتیکال حدود 5 برابر یا حتی 10 برابر حالت فعلی است.

معرفی تراشه های مودم

اگر اخبار و شایعات آیفون را به طور مداوم پیگیری می کنید، حتماً نام «تراشه‌های مودم» را شنیده‌اید که اپل در حال حاضر مشغول توسعه داخلی آن است. این تراشه ها به احتمال زیاد تا سال 2023 در دسترس قرار خواهند گرفت. با این حال، مشخص نیست که آیا تراشه های مودم تا سال آینده آماده می شوند یا خیر؟!
کو، به تازگی فاش کرد که توسعه تراشه مودم 5G اپل موفقیت‌آمیز نبوده است، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که در آیفون‌های 2023 اولین نسل از آن ها را ببینیم. این خبر به این معنی است که این شرکت باید برای مدل های آینده آیفون به همان تراشه های کوالکام تکیه کند.

فناوری تراشه 3 نانومتری سری A

بر اساس شایعات، مدل های آیفون 2023 می توانند با تراشه های سری A عرضه شوند. این تراشه با گره 3 نانومتری نسل بعدی شرکت تایوانی TSMC ساخته خواهد شد. با فناوری تراشه 3 نانومتری سری A، عملکرد مدل های آیفون 15 می تواند تا 15 درصد نسبت به حالت فعلی افزایش پیدا کند. علاوه بر این، به احتمال زیاد مصرف برق را تا 30 درصد در این تراشه کاهش می دهد.

پیش بینی می شود TSMC امسال تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز کند. این تراشه، می تواند به آیفون 15 برتری زیادی نسبت به سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار بدهد.


چاپ