آیفون 14 قابلیت پشتیبانی از مودم های ماهواره ای را دارد

انواع گوشی های آیفون 14 شرکت اپل (AAPL.O) حاوی یک تراشه Qualcomm Inc (QCOM.O) هستند که به آن ها قابلیت برقراری ارتباط با ماهواره ها را می دهد.

iphone14 connect
بر اساس بیانیه ای که شرکت اپل منتشر کرد، گوشی های جدید این شرکت که در ابعاد بزرگ تری نسبت به نسخه های قبلی تولید می شوند، دارای برخی خصوصیات منحصر به فردی می باشد.

طبق گزارش های فن تک، اپل خط تولید آیفون 14 خود را روز جمعه معرفی کرد. یکی از ویژگی های جدید این نسل از گوشی ها، امکان برقراری ارتباط با ماهواره ها و ارسال پیام های اضطراری در زمان هایی است که امکان اتصال به WiFi یا داده سلولی وجود نداشته باشد.
اپل در اوایل این ماه گفته بود که مدل‌های آیفون 14 حاوی سخت‌افزارهای جدیدی هستند که سرویس پیام اضطراری را ممکن می‌سازد و این شرکت قصد دارد با به‌روزرسانی نرم‌افزاری که در ماه نوامبر ارائه می‌شود، این ویژگی را فعال کند. اپل جزئیات بیشتری در مورد سخت افزار مخصوصی که این امکان را فراهم می آورد، ارائه نداده است.

شرکت iFixit ، یک شرکت مستقر در سان لوئیس اوبیسپو ایالت کالیفرنیا می باشد که کار آن تجزیه و تحلیل گوشی های آیفون و سایر لوازم الکترونیکی مصرفی موجود در بازار است، روز جمعه پس از این که یک مدل آیفون 14 پرو مکس را جدا کرد موفق شد یک پردازنده مودم از نوع Qualcomm X65 را کشف کند.
تراشه Qualcomm امکان اتصال G5 را برای شبکه‌های سلولی فراهم می‌کند، اما می‌تواند علاوه بر آن، از باند n53 که باند فرکانسی مورد استفاده توسط ماهواره‌های Globalstar (GSAT.A) می باشد، استفاده کند.

گلوبال استار در اوایل این ماه قراردادی را منتشر کرد که در آن اپل تا 85 درصد از ظرفیت شبکه ماهواره ای گلوبال استار را برای فعال کردن ویژگی جدید پیام رسانی اضطراری اپل در اختیار خواهد گرفت.

اپل روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخت‌افزار و نرم‌افزار مخصوصی در آیفون ۱۴ برای ویژگی پیام‌رسانی جدید وجود دارد.
اپل در ادامه گفت: «آیفون 14 شامل اجزای فرکانس رادیویی مخصوص و نرم‌افزار جدیدی است که کاملاً توسط این شرکت طراحی شده است، که در کنار هم، امکان ارسال SOS اضطراری را از طریق ماهواره در مدل‌های جدید آیفون فعال می‌کنند». البته شرکت
کوالکام نسبت به اظهارات شرکت سازنده آیفون، تا این لحظه هیچ واکنشی نشان نداده است.


چاپ