مشخصات دقیق آیفون 14

احتمال دارد اپل آیفون 14 جدید اواخر سال 2022 به بازار عرضه شود، اما ورود آیفون جدید قبل از معرفی آیفون 13 مطرح شده بود. ساخت تلفن‌ها زمان زیادی می‌برد و شرایط مختلف مانند همه‌گیری مداوم و کمبود تراشه می‌تواند زمان عرضه را تغییر بدهد. ما در حال حاضر، مشخصات احتمالی که تا کنون از آیفون 14 شنیده ایم را جمع آوری کردیم. پس تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.


دوربین

iphone14 camera

Kuo تحلیل گر اپل چندی قبل گفت که اپل یک دوربین 48 مگاپیکسلی برای آیفون 14 در نظر گرفته است. این شرکت برای چند آیفون اخیر 12 مگاپیکسلی را در نظر گرفته بود، بنابراین یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جهش زیادی نسبت به مدل های قبل از خود خواهد داشت. پیکسل 6 و گلکسی اس 21 در حال حاضر از این ویژگی استفاده می کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد ویژگی های آیفون پرو را به خط آیفون 14 پرو منتقل کند.

این بدان معناست که آیفون 14 و 14 مکس همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی را که در آیفون 13 می‌بینیم، حفظ خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که گوگل همین کار را با پیکسل 6a انجام دهد و از دوربینی با وضوح کمتر برای گوشی ارزان‌تر خود استفاده کند. دوربین های 12 مگاپیکسلی برای اکثر کاربران به اندازه کافی خوب هستند و کسانی که خواهان دوربین بهتری هستند، می توانند مدل های Pro را خریداری کنند.

همانطور که گفته شد، اپل احتمالا دوربین جلو را برای همه نسخه های آیفون14 ارتقا می دهد. دوربین جلوی چهار مدل جدید آیفون 14 در [نیمه دوم سال 2022] احتمالاً به AF (فوکوس خودکار) و دریچه دیافراگم f/1.9 در مقایسه با FF (فوکوس ثابت) آیفون 13 به f/2.2 ارتقا خواهد یافت. پشتیبانی از فوکوس خودکار و عدد f پایین‌تر می‌تواند جلوه بهتری را برای حالت سلفی یا حالت پرتره عکس ها ایجاد کند. مینگ چی کو گفت: علاوه بر این، فوکوس خودکار می‌تواند میزان فوکوس را برای FaceTime/تماس ویدیویی/ پخش زنده افزایش دهد. این حسگرهای جدید در ابتدا برای آیفون 15 برنامه‌ریزی شده بودند، اما به لطف تامین‌کننده کره جنوبی، در آیفون نسل چهارده هم می توان مشاهده کرد.

کو می‌گوید که آیفون جدید می‌تواند از ویدیوی 8K پشتیبانی کرده و اپل را به یک قهرمان فیلم‌برداری موبایل تبدیل کند. این خبر اگر صحت داشته باشد حتما تنها محدود به سری آیفون 14 پرو خواهد شد. اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام به طور خاص از فیلمبرداری 8K HDR و ویژگی‌های تقویت‌شده هوش مصنوعی در عکاسی پشتیبانی می‌کند.
شایعه شده است که یکی دیگر از ارتقاء‌های دوربین آیفون 14 پشتیبانی از فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض خود است. اپل قبلاً این ویژگی را تنها برای iPhone 13 Pro پیاده‌سازی کرده است، اما این بار برای همه مدل‌های آیفون 14 عرضه می‌شود و به کسانی که آیفون‌های ارزان‌تر خریداری می‌کنند نیز این امکان را می‌دهد تا عکس‌های عریض تری را ثبت کنند.

طبق گفته کو، آیفون 14 احتمالاً دوربین های پریسکوپی موجود در پیکسل 6 پرو را نخواهد داشت. اپل در حال حاضر مشغول آزمایش یک لنز تله فوتو پریسکوپی است، که احتمالاً در سال 2023 با آیفون 15 از آن رونمایی خواهد کرد.


قیمت و تاریخ انتشار

iphone14 price
مانند تمام رویداد‌های اپل در گذشته، انتظار می‌رود آیفون بعدی در سپتامبر 2022 یا تاریخی نزدیک به آن عرضه شود. اما، آیا اپل این رویداد را مجازی برگزار خواهد کرد یا حضوری؟!! این موضوع را نمی توان پیش بینی نمود.

از نظر قیمت‌گذاری، گزارش شده که آیفون جدید ممکن است کمی گران تر از آیفون 13 باشد، زیرا دارای دوربین های بهتری هستند. به ویژه، گفته می شود که قیمت دوربین سلفی سه برابر ماژول فعلی اپل است.
در هر صورت، اپل ممکن است آیفون را با قیمتی حدود 700 یا 800 دلار شروع کند و بسته به امکانات سخت افزاری، قیمت آن تا 1500 دلار هم برسد.


مدل ها

iphone14 1

اپل از زمان آیفون 5 اس، چندین مدل آیفون را روانه بازار کرده است و انتظار می رود آیفون 14 نیز تفاوتی نداشته باشد. با این حال، برخلاف آیفون 13 و آیفون 12 قبل از آن، چندین تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کنند که آیفون 14 مینی، ساختار مدل 5.4 اینچی را کنار خواهد گذاشت.

اپل ممکن است آیفون 14 مکس جدید خود را با نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 معمولی عرضه کند (و هر دو را به نمایشگرهای 120 هرتزی ProMotion انحصاری آیفون پرو مجهز کند). این همان اندازه مدل فعلی آیفون 13 پرو مکس خواهد بود که دارای صفحه نمایش و باتری بزرگتری است و برای کسانی که می خواهند بدون پرداخت هزینه بیشتر؛ یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ تر داشته باشند، عالی است.


فضای ذخیره سازی
انتظار می‌رود اپل تغییراتی هم از نظر فضای ذخیره سازی در آیفون 14 انجام داده باشد. احتمالاً تراشه جدید A16 را به عنوان جایگزین تراشه A15 آیفون 13 و آی‌پد مینی معرفی می کند.

جالب‌تر اینکه گفته می‌شود؛ اپل پردازنده A16 آیفون جدید را فقط برای آیفون‌های 14 پرو و پرو مکس استفاده می‌کند و آیفون 14 و 14 مکس طبق گفته مینگ چی کو، از همان تراشه A15 استفاده خواهند کرد.
کو در ادامه گفت که اپل هر چهار دستگاه را با 6 گیگابایت رم عرضه خواهد کرد. این با گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه دستگاه‌های آیفون پرو با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شوند، تناقض دارد. اما، اپل معمولا در مورد ظرفیت RAM در جایگاهی پایین تر از رقبای خود قرار می گیرد.

در نهایت، آیفون 14 (یا شاید فقط 14 پرو) از نظر باتری قوی تر از آیفون 13 با تراشه 5G RF هستند، زیرا اپل تصمیم گرفت از قطعات شرکت تایوانی TSMC به جای شرکت سامسونگ استفاده کند.


طراحی

iphone14 designe

رندرهای فاش شده توسط Jon Prosser، اشاره به این موضوع می‌کند که اپل این بار از طراحی سوراخ‌دار استفاده کرده که مورد علاقه گوشی‌های اندرویدی است. این به معنای حذف بریدگی نمادین و استفاده از حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش به جای FaceID یا اجرای Face ID زیر نمایشگر است.

بر اساس گزارش های بدست آمده از کره جنوبی، شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی تنها کاندیداهای انحصاری عرضه نمایشگرهای آیفون پرو خواهند بود. اگر این مطلب صحت داشته باشد، این یک تمایز بصری بین آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و آیفون های قدیمی تر یا ارزان تر خواهد بود،. با توجه به اطلاعاتی که The Elec از زنجیره تامین بدست آورد، به احتمال زیاد، اپل طراحی جدید را برای مدل iPhone 14 Pro اتخاذ می کند.

آیفون 14 همچنین می‌تواند لبه‌های مربعی و دکمه‌های کشیده‌ای را که اپل در آیفون 12 معرفی کرده بود، نگه خواهد داشت. رندرهای فاش شده نشان می دهد که شرکت اپل در مدل های آیفون 2022 بریدگی را حذف کرده است.
حتی فراتر از این، راس یانگ، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC)، می‌گوید که اپل هم از یک قرص و هم از یک دایره در کنار هم به جای آن بریدگی استفاده خواهد کرد. اگر این مطلب صحت داشته باشد،دیگر شما آیفون 14 را با آیفون های دیگر یا حتی گوشی هوشمند دیگری اشتباه نخواهید گرفت.
هنوز جزئیات زیادی در مورد آیفون14 وجود دارد که ما نمی دانیم، اما با هر بار اطلاعاتی جدیدی که فاش می شود؛ این مقاله را به روز رسانی خواهیم کرد.


       مقالات مرتبط



چاپ