قانون جدید 5G به T-Mobile قدرت بیشتری در گسترش شبکه می دهد

قانون فروش تجهیزات 5G که توسط رئیس جمهور آمریکا امضاء شد به T-Mobile امکان کنترل طیف باند متوسط 2.5 گیگاهرتز بیشتری را می دهد.

اینترنت 5G فروش تجهیزات

اوایل ماه جاری مجلس سنای ایالات متحده قانون فروش تجهیزات 5G را به تصویب رساند. این قانون به بزرگترین اپراتور مخابرات این کشور(T-Mobile) امکان می دهد کنترل طیف باند میانی 2.5 گیگاهرتزی را که در سپتامبر 2022 به ارزش 304 میلیون دلار خریداری کرده بود، به دست بگیرد. اما تی-موبایل هرگز اجازه استفاده از این امواج را نداشت. از طرف دیگر کنگره هم اختیارات FCC را در حراجی طیف باند منقضی کرده بود تا بتواند از واگذاری طیف باند آژانس FCC به T-Mobile جلوگیری کند.

با تصویب جدید این قانون در مجلس سنا، مجلس نمایندگان و در آخر ریاست جمهوری این مشکل از سر راهه T-Mobile برداشته شد. این قانون به FCC اجازه می دهد مجوز واگذاری طیف 2.5 گیگاهرتز به T-Mobile را می دهد. با این حال تعدادی از نمایندگان با این قانون موافق نیستند و به همین علت، FCC طبق قانون فقط می تواند مجوز کوتاه مدت صادر کند. شرکت T-Mobile و سایر شرکت‌ها و سازمان‌های درگیر در صنعت بی‌سیم از کنگره خواسته‌اند که اختیارات واگذاری بلندمدت را به FCC بازگرداند.

به عنوان مثال: پاتریک هالی، رئیس و مدیر عامل انجمن زیرساخت بی‌سیم (WIA) پس از امضای قانون فروش تجهیزات 5G توسط بایدن بیانیه‌ رسمی در مورد اینکه T-Mobile می‌تواند مجوزهای 2.5 گیگاهرتز خود را دریافت کند و مجوز های طولانی مدت FCC صادر کرد.

اینترنت 5G اپراتور ایالات متحده

هالی گفت: "در حالی که من قدردانی می کنم که برندگان قانونی مجوزهای 2.5 گیگاهرتز دیگر گروگان نخواهند بود. کنگره باید امکان صدور مجوز مجدد طولانی مدت را به FCC بازگرداند. مجوزهای کوتاه مدت مانع پیشرفت شبکه تلفن همراه در آمریکا خواهد شد. چنین قوانینی ما را از صحنه رقابت با چین و سایر رقبای جهانی دور می کند."

تجهیزات فناوری اینترنت 5G در باند فرکانسی میانی 2.5 گیگاهرتز کار می کنند. اپراتورهای مخابراتی در حال حاضر از امواج باند پایین 600 مگاهرتز برای پوشش شبکه (XR) 5G در سراسر ایالات متحده استفاده می کند زیرا، این سیگنال ها می توانند مسافت های بیشتری را طی کنند. با این حال این باند با مشکلاتی هم مواجه است. سیگنال های 5G می توانند در فرکانس پایین فقط کمی سریع تر از سیگنال های 4G LTE و با سرعت 30 مگابیت بر ثانیه تا 75 مگابیت در ثانیه اجرا شوند. اما با تصویب قانون جدید، T-Mobile می تواند از طیف 2.5 گیگاهرتز در کنار طیف mmWave برای پوشش شبکه 5G استفاده کند. سرعت دانلود داده در فرکانس بالای mmWave تا حداکثر 300 مگابایت بر ثانیه می رسد.


چاپ