قطع دسترسی برنامه های شخص ثالث به توییتر!

توییتر اعلام کرد دسترسی برنامه های شخص ثالث نظیر Tweetbot، Twitterrific را قطع کرده است.

توییتر

توییتر ایلان ماسک، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد علت این اقدام اعلام نکرده است. مشخص نیست این برنامه های معروف شخص ثالث کدام قوانین API را نقض کرده اند.


هفته گذشته دسترسی توییتر برای برنامه های شخص ثالث که از API سایت محبوب میکروبلاگینگ استفاده می کردند، قطع شد. کاربران برنامه های شخص ثالث توییتر مانند Tweetbot و Twitterrific قادر نبودند به حساب های خود وارد شوند. توسعه دهندگان معتقدند که پلتفرم رسانه اجتماعی از روی عمد برنامه های آنها را مسدود کرده است. ادعایی که حالا توسط توییتر به تایید رسیده است. حساب رسمی TwitterDev (@TwitterDev) در یک توییت کوتاه روز سه‌شنبه اعلام کرد که این وب‌سایت در حال اجرای قوانین API است .این توییت در ادامه اضافه کرد که این اقدام می تواند باعث توقف برخی از برنامه‌ها شود. حساب توسعه دهنده توییتر، با این حال در مورد قوانین API و توقف این دو برنامه توضیحات بیشتری نداد.

با این حال، این توییت ادعای توسعه دهندگان شخص ثالث برنامه هایی مانند Tweetbot و Twitterrific را تایید می کند. بنابراین، یک باگ نمی تواند علت عدم دسترسی به حساب ها را توجیه کند. علت این اتفاق بنظر می رسد به خاطر استفاده عمدی از API های مسدود شده سایت میکروبلاگینگ باشد. API یک رابط نرم افزاری است که امکان ارتباط بین دو یا چند برنامه را فراهم می کند. همه مشتریان شخص ثالث توییتر از API توییتر برای دسترسی به این سرویس استفاده می کنند.


انتشار خبر تایید توییتر پس از آن صورت گرفت که توسعه دهندگان Tweetbot سکوت این پلتفرم را در برابر این اقدام محکوم کرده بودند. پل حداد، یکی از خالقان Tweetbot در یک پست Mastodon گفته بود که هیچ پاسخ رسمی یا غیررسمی، از سوی توییتر دریافت نکرده است .او گفت: " ابتدا دسترسی ما به Twitterrific قطع شد که روز یکشنبه با تعویض کلیدهای API آن توسط توسعه دهندگان دوباره وصل شد اما، حالا دوباره قطع شد".

حداد در این پست در ادامه گفت: «می‌خواهم به صورت علنی از توییتر به دلیل شکستن قانون قدیمی API آن عذرخواهی کنم.»


چاپ