انگلیس تجهیزات امنیتی چینی را در اماکن حساس ممنوع کرد!

وزیر دفتر کابینه انگلیس روز پنج شنبه اعلام کرد دولت دیگر از دوربین های چینی برای نظارت در مکان های حساس استفاده نخواهد کرد.

دوربین های امنیتی

طبق گزارش های فن تک و به نقل از بلومبرگ، داودن وزیر دفتر کابینه انگلیس گفت: «از آن جایی که تجهیزات امنیتی در اطراف این محل های حساس اهمیت خاصی دارد. در حال حاضر، اقداماتی را انجام دادیم تا بتوانیم از بروز هرگونه تهدیدهای امنیتی در آینده جلوگیری کنیم.» دولت انگلیس برای پیشگیری از خطرات امنیتی احتمالی نصب سیستم‌های نظارتی درمکان های حساس، این تصمیم را گرفته است.


شرکت Hangzhou Hikvision چین و شرکت Zhejiang Dahua از سازندگان پیشرو در صنعت دوربین‌های نظارتی به حساب می آیند. این شرکت ها از سال 2019 در لیست تحریم ایالات متحده قرار گرفته اند. ایالات متحده، این دو شرکت را به نقض حقوق بشر متهم کرده است. براساس اطلاعات فاش شده؛ این شرکت‌ها، داده‌ها و اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دولت چین قرار می دادند.


ادعایی که از سوی ایت شرکت ها به طور کامل رد شد. شرکت هایک ویژن اعلام کرد که این شرکت فقط سازنده دوربین های امنیتی است و به داده‌های ویدیویی کاربران هیچ دسترسی ندارد. به همین دلیل، هایک ویژن نه نمی تواند به داده‌های ویدئویی کاربران دسترسی داشته باشد و نه این داده‌های کاربران را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهد. کشورهای دیگر هم به دنبال انتشار این خبر، استفاده از این نوع تجهیزات را در مکان های مهم خود ممنوع اعلام کرده اند.

کنگره ایالات متحده یک سال پیش قانون "تجهیزات ایمن" را به تصویب رساند. بر اساس این قانون، دولت باید استفاده از تجهیزات چینی را در سیستم های ارتباطی این کشور محدود کند. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، چین را "چالش سیستمی" و "بزرگترین تهدید برای امنیت اقتصادی انگلیس" توصیف کرد.


چاپ